تازه ترین اخبار فوتبال جهان

در باره ما
 

 

لينك روزانه
 
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  تازه ترین اخبار فوتبال جهان   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 62408
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2


 


طبق آخرین گزارشات منتشره در ایتالیا باشگاه لاتزیو قصد دارد تا ستاره ی سال های دور خود الساندرو نستا

رئال مادريد در چارچوب دور برگشت مرحله‌ي نيمه‌ نهايي ليگ قهرمانان اروپا در سانتياگو برنابئو ميزبان بايرن مونيخ بود و اين بازي در پايان 120 دقيقه با برتري دو بر يک رئال مادريد به پايان رسيد، اما با توجه به پيروزي مشابه بايرن مونيخ در آليانس آره‌نا کار به وقت اضافي و ضربات حساس پنالتي کشيد که در نهايت بايرن مونيخ با درخشش مانوئل نوير موفق شد با نتيجه‌ي سه بر يک حريف صاحب‌نام خود را شکست دهد و به ديدار نهايي راه پيدا کند.


ژوزه مورينيو _ سرمربي رئال مادريد _ در نشست خبري بعد از بازي با وجود اين شکست تلخ از عملکرد شاگردانش ابراز رضايت کرد و بازي برگشت مقابل بارسلونا در نوکمپ را علت اصلي شکست تيم‌اش دانست.


وي که تيم‌اش با پيروزي مقابل بارسلو‌نا تا حدودي قهرماني در اين فصل رقابت‌هاي لاليگا را تضمين کرد، افزود: بازيکنانم بازي زيبايي را به نمايش گذاشتند و هر آنچه را که در توان داشتند رو کردند، اما ما مقابل تيم بزرگي به ميدان رفتيم. بيشتر بازيکنان اين تيم روز شنبه استراحت کردند تا براي اين ديدار آماده شوند. اين در حالي بود که ما مجبور بوديم به خاطر حساسيت زياد ال‌کلاسيکو از بازيکنان اصلي خود استفاده کنيم.


وي افزود: بازي زيبا و در عين حال بسيار سخت بود و در نهايت اين بايرن مونيخ بود که با خوشحالي زمين بازي را ترک کرد. دو سال پيش من با قهرمان‌کردن اينتر مقابل بايرن‌ مونيخ خوشحال بودم و اين بازيکنان بايرن مونيخ بودند که در ورزشگاه گريه مي‌کردند. امشب ورق برگشت و نوبت خوشحالي آنها رسيد، به هرحال اين فوتبال است.



سرمربي پرتغالي رئال مادريد درباره‌ي مقايسه کريستيانو رونالدو با ليونل مسي گفت: دوست ندارم در اين باره صحبت کنم، اما براين باورم که امسال سال کريستيانو رونالدو بود و فاصله‌ي زيادي با ديگر بازيکنان داشت.



مورينيو در پايان سخنان خود گفت: به خاطر بازيکنان رئال بسيار ناراحتم، اما بايد قوي باشيم. امسال شانس زيادي را براي قهرماني در رقابت‌هاي لاليگا داريم. تنها شش امتياز ديگر مي‌خواهيم. از اين‌که هدايت چنين بازيکنان بزرگي را برعهده دارم احساس خوشحالي و افتخار مي‌کنم.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


لاتزیو در رویای بازگشت نستا!

 

طبق آخرین گزارشات منتشره در ایتالیا باشگاه لاتزیو قصد دارد تا ستاره ی سال های دور خود الساندرو نستا را در اننهای فصل به رختکن تیمش بازگرداند. این درحالی است که قرارداد نستای 36 ساله ، به سان 9 بازیکن دیگر روسونری ، در انتهای فصل با این باشگاه به پایان می رسد و هر چند که او در آخرین صحبت های خود به هوادارا ن این اطمینان را داد که به یوونتوس نخواهد رفت ، اما آینده او در رختکن روسونری در هاله ای از ابهام است.

بنا بر این گزارش هنوز مشخص نیست که سران میلان تمایل دارند تا پیشنهاد تمدید یک ساله قرارداد نستا را به او ارائه دهند یا خیر و درصورتی که این اتفاق نیفتد، نستا راه خروج باشگاه را در پیش خواهد گرفت.

نستا در هفته گذشته به وضوح اعلام کرد که به هیچ وجه راه هم تیمی سابق خود، آندره آ پیرلو را پیش نخواهد گرفت چرا که نه او به یوونتوس نیاز دارد نه آن ها به او.

از مقصد های احتمالی نستا می توان به لیگ ام.ال.اس آمریکا و یا باشگاه سابق خود لاتزیو اشاره کرد.باشگاهی که در سال 2002 به دلیل مشکلات مالی مجبور به فروش این ستاره بزرگ ایتالیایی به میلان شد.

از طرفی مالک باشگاه لاتزیو قصد دارد تا برای این مدافع میانی یک قرارداد یک ساله با وعده نقش یک پست مدیریتی در آینده به او ارائه دهد


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


گلزنان برتر ليگ قهرمانان اروپا

به گزارش يوفا ، رده بندي گلزنان برتر ليگ قهرمانان اروپا به شرح زير است ‌: 14 گل‌ : ليونل مسي از بارسلونا 12 گل : ماريو گومز از بايرن مونيخ 10 گل : کريستيانو رونالدو از رئال مادريد 7 گل : کريم بن زما از رئال مادريد 5 گل : ديديه دروگبا از چلسي ، روبرتو سولدادو از والنسيا ، سيدو دومبيا از زسکامسکو ، آلکساندر فري از بازل سوئيس و بافه تمبي گوميس از المپيک ليون ، ادينسون کاواني از ناپولي ، رومن شيرکوف از زنيت روسيه و زلاتان ابراهيموويچ از ميلان و خوسه کايخون از رئال مادريد


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


پیکه از بیمارستان مرخص شد

 

جرارد پیکه، مدافع بارسا، که در دیدار شب گذشته تیمش مقابل چلسی، بعد از برخورد با ویکتور والدس آسیب دید، از بیمارستان مرخص شد.

این مدافع ملی پوش اسپانیایی در نیمه اول دیدار شب گذشته در حالی که قصد مهار دیدیه دروگبا را داشت، با والدس برخورد کرد و برای لحظاتی، هوشیاری اش را از دست داد و در نهایت مجبور شد در دقیقه 25 جایش را به دنی آلوس بدهد.

او شب گذشته را در بیمارستان سپری کرد اما بعد از اینکه مشخص شد خطری او را تهدید نمی کند، امروز بیمارستان را ترک کرد.

در بیانیه ای که در سایت باشگاه بارسا منتشر شده، آمده است:"  جرارد پیکه بعد از پشت سر گذاشتن معاینات پزشکی، بیمارستان را ترک کرد.

مدافع بارسابعد از برخورد شدیدی که با دروگبا و والدس داشت، شب گذشته را در بیمارستان، تحت مراقبت سپری کرد.

او اکنون باید یک هفته استراحت کند تا بتواند بار دیگر به میدان برود."


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


خبر ويژه:علي كريمي به تبريز نرفت

 

با وجود همه پيش‌بيني‌ها و در شرايطي كه تصور مي‌شد ايجاد فضاي مثبت از طرف سايت‌ها و هواداران تراكتور به منزله پايان مشكلاتي ميان علي كريمي و تراختورچي‌ها خواهد بود اما ستاره 33 ساله پرسپوليس از سفر به تبريز بازماند تا پرسپوليس بدون او به مصاف تراكتورسازي برود. علي كريمي امروز در تمرينات پرسپوليس حضور پيدا كرد و مثل آنچه كه در تمام تمرينات بعد از بازي سايپا انجام داده بود انفرادي تمرين كرد جالب اينكه كريمي از ساعت 9:30 صبح امروز در مجموعه درفشي‌فر حاضر شده بود و اصلا در زمان تمرين تيمي در آنجا حضور نداشت و جالب‌تر اينكه پزشك تيم اعلام كرد كه اين بازيكن هيچ گونه مصدوميتي ندارد.
 پرسپوليسي‌ها كه امروز مي‌خواستند با پرواز ساعت 4 به تبريز بروند هنوز موفق به اين كار نشدند و شايد حضور اين تيم در تبريز امروز مقدور نباشد و آنها فردا به تبريز مسافرت كنند. تنش بين كريمي و تراكتورچي‌ها از زمان بازي معروف استيل آذين مقابل تراكتورسازي در 3 فصل پيش آغاز شد زماني كه آنها كريمي را به پولكي بودن متهم كرده بودند و كريمي هم با شادي عجيب و غريبش پاسخ آنها را داد.
در روزهاي گذشته تلاش‌هايي براي رفع اين كدورت انجام گرفته بود اما به هر حال اين تلاش‌ها براي حضور كريمي در يادگار امام كافي نبوده است البته كريمي تنش‌هاي مشخصي با كادرفني پرسپوليس دارد و ممكن است اين مساله نيز در اتفاقات پيش آمده موثر بوده باشد.خیلی ها بر این عقیده هستند که کنار ماندن از ترکیب 18 نفره عوارض لب خوانی در بازی با الغرافه باشد.همان دیداری که جادوگر خطاب به سامان آقا زمانی گفت "که دوزار بازی کردن بلد نیست".


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


میلان 1 – جنوا صفر: بواتنگ، ناجی روسونری

 

میلان توانست با گل دیرهنگامی که زد فاصله را با یوونتوس حفظ کند و جنوا را ببرد.

مردان ماسیمیلیانو آلگری چیزی با این فاصله نداشتند که آمار تنها یک برد در ششم سابقه برسند اما این اتفاق نیفتاد و کوین پرینس بواتنگ در دقایق پایانی بازی را به سود میلان کرد.

میلان طبق انتظار بازی را با حمله آغاز کرد اما اولین فرصت بازی نصیب جنوا شد. روی پاس رودریگو پالاسیو بود که یورای کوچکا به پیش تاخت و ضربه او به دست الساندرو نستا برخورد کرد اما داور اعتقادی به خطای هند نداشت.

مردان جیجی دی‌کانیو ضدحمله را ترجیح می‌دادند و چند باری روی دروازه میلان خطرساز شدند.

جنوا در دقیقه 70 ده‌نفره شد. بوسکو یانکوویچ با خطایی بد روی اینیاتسیو آباته کارت قرمز گرفت. ضربه حاصل را ماریو یپس زد اما سباستین فری به شکلی عالی توپ را دفع کرد.

سرانجام در دقیقه 86 بود که سانتر اوربی امانوئلسون را بواتنگ به گل برتری تبدیل کرد.

به این ترتیب فاصله میلان با یوونتوس در تنها چهار هفته مانده به پایان سری آ همچنان سه امتیاز است. جنوا هم اوضاع بدی در انتهای جدول دارد و با منطقه سقوط تنها یک امتیاز فاصله دارد.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


چزنا صفر - یوونتوس 1: پیروزی دشوار

 

یوونتوس توانست با پیروزی سختی که در خانه چزنا انجام داد یک گام دیگر به اسکودتو نزدیک شود.

مارکو بوریلو که در ژانویه به صورت قرضی از رم به یوونتوس پیوست اولین گل فصل خود در سری آ را در دقیقه 80 زد.

یوونتوس در دقیقه 9 به فرصتی عالی رسید. داور اعلام کرد توپ میرکو ووچینیچ به دست ونجلیس موراس، مدافع یونانی چزنا برخورد کرده اما تصمیم او اشتباه به نظر می‌رسید. در هر حال پنالتی حاصل را آندره‌آ پیرلو به تیر دروازه کوبید.

یوونتوس در نیمه اول نمی‌توانست کنترل بازی را در دست بگیرد و به نظر می‌رسید که آنها حسرت آن پنالتی را خواهند خورد. یک بار هم ووچینیچ روی یک ضربه کرنر فرصتی عالی یافت اما ضربه سر او به گل تبدیل نشد.

در نیمه دوم بود که سرعت بازی افزایش یافت. الساندرو ماتری روی پاس کلودیو مارکیزیو به پیش تاخت و ضربه او ابتدا با برخورد به پای آنتونیولی سرعتش کاهش یافت و سپس این دروازه‌بان از روی خط دروازه توپ را برگرداند.

آنتونیو کونته به امید پیروزی الساندرو دل‌پیرو و مارکو بوریلو را به میدان فرستاد و بوریلو بود که روی حرکت ووچینیچ توپ را به گوشه پایین دروازه چزنا زد و برد یوونتوس را رقم زد.

یوونتوس با این برد حساس توانست فاصله سه‌امتیازی خود را با میلان حفظ کند. این همچنین آخرین میخ در تابوت چزنا بود؛ سقوط آنها با این باخت قطعی شد.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


یادداشت روز: آغاز عصر دی متئو؛ ایتالیایی باید بماند

 

دی متئو درحالی هدایت شیرهای آبی پوش لندن را بر عهده گرفت که تیم در آستانه حذف از لیگ قهرمانان توسط ناپولی بود و در لیگ برتر نیز اوضاع مساعدی نداشت. با قرارگیری او در راس نیمکت چلسی اوضاع به یکباره تغییر کرد و پتانسیل های خفته چلسی در مسیر موفقیت بکار گرفته شدند. ستارگانی همچون رامیرس بار دیگر اوج گرفتند و اسباب سربلندی چلسی را شدند.

روبرتو دی متئو جوان و خوش آتیه ، بدون ادعا و حاشیه نیمکت مربیگری چلسی را با قبول این مطلب که او مربی موقت است پذیرفت اما از همان ابتدا مشخص بود که او در فکر اثبات خود است. او تا به حال 15 بار هدایت شیرهای لندن را بر عهده داشته است که 10 پیروزی ، 4 تساوی و تنها یک شکست حاصل کار او در این مدت چند ماهه بوده است. اما نباید غافل شویم که او تا بحال چلسی بحران زده را به دو فینال رسانده است. زمانیکه افکار او بر افکار گواردیولا برتری جست تنها می توانستیم به یک نکته بیندیشیم : عصر دی متئو با سرنگونی سلطنت گواردیولا آغاز شد.

حال که دی متئو خود را اثبات کرده است و عصر جدیدی را آغاز کرده است ، باید رسالتش در چلسی را تکمیل سازد. اما سوال اینجاست که آیا رومن آبراموویچ نیز این فرصت را به او خواهد داد ؟

دی متئو پس از حذف غرورمندانه بارسلونا در این رابطه گفت : "روند ما در این بازی بسیار صعودی بود ، ما بازی را معمولی آغاز کردیم ، نیمه اول را با یک نتیجه خوب به پایان بردیم و در نیمه دوم فوق العاده ظاهر شدیم و نتیجه درخشانی کسب کردیم. بازیکنان من در این فصل بسیار رویایی بوده اند و تمام خواسته های مرا برآورده ساخته اند تا این چنین نتیجه بگیریم. ماندن و یا رفتن من از چلسی را سرنوشت تعیین خواهد کرد و قاطعیتی در کار نیست."

بسیار واضح بود که دی متئو پس از کسب ارزشمند ترین تساوی دوران مربیگری خود که منجر به صعود به فینال لیگ قهرمانان شد ، قصد مصاحبه و صحبت در مورد آینده خود را ندارد. او همچنان در اوج هیجان از نتیجه بدست آمده است ، نتیجه ای معجزه آسا که خاطرات تلخ کوچک را از ذهن دی متئو پاک کرد و رویای بزرگی و تعالی در استنفورد بریج را برای او ترسیم کرد.

سه سال پیش در حالیکه دی متئو هدایت تیم میلتون کینز دانز را در لیگ دسته یک انگلیس بر عهده داشت ، رتبه سوم جدول را بدست آورد و راهی رقابت های پلی آف برای صعود به چمپیونشیپ شد و در نهایت نیز در ضربات مرگبار پنالتی مغلوب تیم اسکانتورپ یونایتد شد. همه چیز به سرعت تغییر کرد و دی متئو در طول فقط سه سال از سومین لیگ معتبر انگلیس راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد. او که با عنوان مربی موقت کارش را بر روی نیمکت چلسی آغاز کرد ، هر هفته با شنیدن نام های بزرگی که نامزد سرمربیگری چلسی بودند ، استوارتر از گذشته می شد تا خود را به همگان و در راس آن ها به آبراموویچ اثبات نماید. او هر هفته نتایج بهتری گرفت و تیمش ساختاریافته تر شد. دستیار ایتالیایی آندره ویلاس بوآس حالا در اوج است و از هر مربی دیگری شانس بیستری برای مربیگری در چلسی دارد. 

بسیاری معتقدند که بازیکنان چلسی بر اساس توصیه های تاکتیکی مورینیو راهی دیدار با بارسلونا شدند. مورینیو سرمربی اسبق چلسی در میان بازیکنان چلسی از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است و ستارگانی همچون لمپارد و تری بسیار به او معتقدند. بر همین اساس بسیار امیدوارند تا مربی اسبق آنها در فینال رو در روی آن ها بیاستد. شاگردان مورینیو که حالا در چلسی ستارگان پرآوازه ای هستند تمام سعی خود را کردند تا تحت رهبری دی متئو بارسلونا را در نیوکمپ به زانو درآورند تا شاید گوشه ای از زحمات مربی بزرگ خود را پاسخ دهند ، مربی که برای دستور او همه احترام قائل بودند و حاضر بودند برای موفقیت او سرها و بدن هایشان را نیز در مقابل توپ قرار دهند.

چلسی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر بارسلونا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ، چهار شوت در چارچوب داشت و سه بار نیز موفق به گلزنی شد. اما نباید فراموش کرد شاگردان دی متئو هرچقدر هم در کارهای تدافعی خوب کار کرده باشند نمی توانند ادعا کنند بدون شانس و اقبال راهی فینال شده اند. آن ها بارها بر اراده آهنین خود تاکید کردند و اجازه ندادند موقعیتی که آمیخته تلاش و اقبال آن ها بوده است ، به خاطر غفلتی لحظه ای از دست برود.

رامیرس ، بازیکنی که نقش عمده ای در رسیدن چلسی به فینال داشت ، برای بازی در فینال محروم است و این طبیعی است که اگر زندگی و آینده او وابسته به این بازی باشد ، عذاب بکشد. اشنی کول با بازی فوق العاده خود نشان داد تیکی تاکای کاتالان ها نیز همیشه پیروز نیست و تا وقتی پیروزی در دستان آن ها است زیباست و در زمان پذیرش شکست عذاب آور است. دروگبا روی پاس زیبای رامیرس گلی در کلاس بالای جهانی زد و پایه گذار صعود به فینال شد. حال این سوال مطرح است که دی متئو چگونه توانست این ستارگان را در مسیری حرکت دهد که این چنین فلسفه کاتالان ها را به چالش می کشند ؟ این سوال را باید از پپ گواردیولا پرسید کسی که در برابر اندیشه های دی متئو زانو زد.

به واقع دی متئو چگونه توانست تیمی را راهی میدان سازد که با وجود خوردن دو گل در خانه حریف و اخراج شدن کاپیتان خود ، همچنان امیدوارانه می جنگد و در نهایت پیروز می شود ؟ آن هم برابر بارسلونا ؟

ابزار دست ویلاس بوآس و دی متئو یکسان بود ، اما طرز استفاده این دو متفاوت بود و حال باید گفت دی متئو حداقل در این مقطع از زمان آقای خاص دوم است.

در دقیقه 37 بازی جان تری روی زانوی الکسیس سانچس مرتکب خطا شد و با دریافت کارت قرمز زمین بازی را ترک کرد. شش دقیقه بعد نیز سن آندرس توانست نتیجه را برای بارسلونا دو برابر سازد. در این زمان بود که همگان تصور کردند که دیگر زمان آن رسیده تا دی متئو نیز بار سفر بربندد و جای خود را به یک مربی نامدار بدهد. اما این چنین نشد ، تری بسیار امیوار بود که هم تیمی های او توان رقم زدن شگفتی را دارند و می توانند معجزه کنند. گویا بازیکنان چلسی یکدل شده بودند تا کلمه موقت را از روی نام دی متئو پاک کنند و او را در تیم خود حفظ نمایند و این چنین نیز شد و رامیرس در وقت های اضافی نیمه اول گلزنی کرد تا همگان امیدوار به صعود چلسی گردند.

حال نوبت به آبراموویچ رسیده است تا حرف آخر را بزند و تکلیف دی متئو را روشن سازد. بی شک او هیچ گاه فراموش نمی کند که آورام گرانت نیز توانسته بود تیم مورینیو را به فینال لیگ قهرمانان برساند. اما گرانت بسیار بر تاکتیک های مورینیو اصرار می ورزید ، اما دی متئو سعی در القای فلسفه خود دارد ، بنابراین شاید بتوان گفت دی متئو عملگرا توان دوام و نتیجه گیری را بر روی نیمکت چلسی دارد.

بری هالشاف ، هافبک اسطوره ای تیم ملی هلند که در سال های 1971 ، 1972 و 1973 سه بار متوالی به همراه آژاکس قهرمان جام اروپا شد در رابطه با نتایج اخیر تیم چلسی این چنین می گوید :" تیم خود به خود نمی تواند کاری کند چون نمی تواند قانون گذاری کند."

تیم چلسی تحت رهبری ویلاس بوآس به ظاهر از ستارگان با تجربه تیم استفاده می کرد و در مسیر موفقیت از تجربیات آن ها بهره می گرفت ، اما در واقعیت این چنین نبود و ای وی بی نمی توانست رختکن تیم خود را نیز کنترل نماید. اما در زمان دی متئو ستارگان با تجربه ای که افت اندکی کرده بودند ، به اوج بازگشتند و موجبات صعود به فینال را فرآهم آوردند. این مربی ایتالیایی بدون غرور و در کمال آرامش نقایص تیم بوآس را برطرف کرد و سعی در بازسازی تیم او کرد تا در نهایت نتیجه نیز گرفت.

با تمام این تفاسیر شاید شرط آبراموویچ برای حفظ دی متئو قهرمانی در اروپا باشد. چراکه او به سراغ هر مربی دیگری نیز که برود ، قهرمانی در اروپا را از او طلب خواهد کرد. پس شکستن طلسم قهرمانی در اروپا شاید تنها راه برای ماندنی بی دغدغه بر روی نیمکت چلسی است.

هرچند مصدومان و محرومان چلسی بسیار زیاد هستند ، اما دی متئو تا 19 ماه می فرصت دارد تا گزینه های مورد اعتماد خود را جایگزین ستاره های مصدوم و محرومش نماید. شاید تلاش برای موفقیت بهتر از کار دیگری برای دی متئو باشد ، چراکه آینده و سرنوشت تکلیف دی متئو را مشخص خواهد ساخت.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


یادداشت روز : آیا پیروزی بر بارسلونا بزرگترین پیروزی تاریخ چلسی است ؟

 

پیروزی ارزشمند چلسی برابر بارسلونا مجال دیگری بود تا شور وشوق هواداران شیرهای لندن در سراسر جهان را برانگیزد. راهیابی به فنال لیگ قهرمانان برای هواداران متعصب چلسی که سال هاست در حسرت کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هستند ، موقعیتی بس ارزشمند برای قهرمانی است آن هم در شرایطی که این راهیابی با شکست مدافع عنوان قهرمانی یعنی بارسلونا صورت گرفته باشد.

شب گذشته یکی از تاریخی ترین و فراموش ناشدنی ترین شب های تاریخ باشگاه چلسی بود ، شبی که در آن شیرهای خفته لندن بار دیگر بیدار شدند و غرش کردند. شبی که به ال نینیو طلسم شده نیز لبخند زد و او را با گلزنی تاریخ ساز کرد. بی شک این شب برای کارکنان ، کادرفنی و سایر دست اندرکاران باشگاه چلسی شبی رویایی و باورنکردنی بود.

در این مقاله قصد خواهیم داشت پنج لحظه از بهترین لحظات تاریخی باشگاه چلسی را مورد بررسی قرار دهیم و بررسی کنیم که آیا پیروزی برابر بارسلونا بهترین لحظه تاریخ این باشگاه به شمار می آید یا نه ؟

 

پس از آنکه باشگاه چلسی در سال 1905 تاسیس گردید ، 50 سال به طول انجام تا تیم فوتبال این باشگاه توانست اولین قهرمانی خود را در یک رقابت معتبری همچون لیگ برتر بدست آورد. در سال 1952 تد دریک بازیکن اسبق باشگاه آرسنال و تیم ملی انگلیس به عنوان سرمربیگری تیم چلسی برگزیده شد. او از همان ابتدا دست به تحول و نوسازی زد و در فصل 55-1954 توانست عنوان قهرمانی لیگ دسته اول انگلیس را برای چلسی به ارمغان بیاورد. در این فصل چلسی توانست در حضور تیم هایی همچون پورتس موث ، ساندرلند ، منچستریونایتد و استون ویلا با کسب 52 امتیاز قهرمانی را از آن خود کند.

با وجود آنکه تیم چلسی بارها به مقام نائب قهرمانی در جام حذفی و لیگ دسته دوم انگلیس دست یافته بود و قهرمانی در لیگ دسته اول انگلیس یک اتفاق ناگهانی نبود ، کسب این عنوان برای اولین بار یکی از تاریخی ترین و مشهورترین لحظات ماندگار در کارنامه ورزشی باشگاه است. در آن زمان روی بنتلی کاپیتان تیم چلسی بود.

 

 

در جولای سال 2003 عصری جدید در باشگاه چلسی آغاز شد. در تاریخ مذکور کن بیتس باشگاه چلسی را در ازای دریافت 140 میلیون پوند به یک مولتی میلیاردر روسی به نام رومن آبراموویچ واگذار کرد ، که این انتقال بزرگترین خرید و فروش باشگاه در تاریخ فوتبال انگلستان است. آبراموویچ با وجود اشتباهات مدیریتی زیادی که انجام داد عصر پرافتخاری را در تاریخ باشگاه چلسی رقم زد.

باشگاه چلسی با بهره گیری از ثروت نامحدود مالک خود جان تازه ای یافت و به یکی از متمول ترین باشگاه های دنیا تبدیل شد که بدون توجه به هیچ چیزی به صرف هزینه های هنگفت برای خرید بازیکنان و مربیان اقدام نمود. این باشگاه در بازار نقل و انتقالات ستارگان پرشمار و گران قیمتی را به استنفورد بریج آورد. یکی از این ستارگان خوزه مورینیو بود ، او در فصل 05-2004 با دریافت دستمزد سالانه 4.2 میلیون یورو ، گرانقیمت ترین مربی دنیا لقب گرفت.

چلسی رفته رفته موقعیت خود را در انگلیس بهبود بخشید و از زمان حضور آبراموویچ توانست زیر سایه منچستریونایتد یک مقام نائب قهرمانی را کسب نماید. اما این مقام برای مالک متمول روسی قابل قبول نبود و همین امر سبب شد تا رانیری از پست خود اخراج شود و مورینیو جانشین او شود. به علاوه تب و تاب کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا آبراموویچ را آسوده نگذارد و او را وادار به جذب مورینیو و ستاره های دیگر کرد.

 

 

یک سال پس از آنکه آبراموویچ مالکیت چلسی را بر عهده گرفت ، خوزه مورینیو بعد از درخشش با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا ، راهی لیگ جزیره شد و هدایت شیرهای لندن را بر عهده گرفت. مورینیو در ابتدای حضورش بر روی نیمکت چلسی متعهد شد که در طول سه سالی که مربی چلسی است عنوان قهرمانی را از آن خود کند. قول مورینیو بسیار زود به نتیجه رسید و در همان سال اول مورینیو با اقتدار تمام چلسی را قهرمان لیگ جزیره نمود.

در فصل 05-2004 چلسی پس از 50 سال توانست عنوان قهرمانی لیگ جزیره را از آن خود نماید. در این فصل چلسی در 38 بازی خود فقط یک شکست را متحمل شد و در مجموع 15 گل را دریافت کرد. چلسی با کسب 8 تساوی و 29 پیروزی ، توانست 95 امتیاز کسب نماید و با اختلاف 12 امتیاز نسبت به منچستریونایتد بر فراز لیگ جزیره قرار گیرد. منچستر سیتی تنها تیمی بود که توانست تنها با یک گل شاگردان مورینیو را مغلوب سازد.

با وجود آنکه تیم چلسی در زمان مورینیو قهرمانی مقتدرانه ای را از آن خود کرد اما برترین خط حمله در این فصل متعلق به شیاطین سرخ بود و مورینیو به افکار تدافعی متهم شد.

ستارگان نامداری همچون دروگبا ، اسین ، کاروالیو از جمله نفراتی بودند که به صلاح دید مورینیو به جمع ستارگان سابق تیم همچون تری و لمپارد پیوستند و زمینه ساز قهرمانی چلسی در لیگ برتر شدند.

قهرمانی مورینیو آغاز عصر جدیدی در تیم چلسی بود ، عصری که چلسی را به یکی از قدرت های بزرگ اروپا تبدیل کرد.

 

مورینیو گرچه تمام افتخارات داخلی انگلستان را با چلسی فتح کرد ، اما هیچ گاه نتوانست اف ای کاپ را به همراه لیگ جزیره در یک فصل فتح نماید ، تا به نوعی یک دبل تاریخی را در تاریخ این باشگاه انجام داده باشد.

این شاهکار تاریخی بعدها و در سال 2010 و در زمان سرمربیگری کارلو آنجلوتی رخ داد. در فصل 10-2009 زمانیکه تیم چلسی توانست با اختلاف یک امتیاز نسبت به منچستریونایتد عنوان قهرمانی را از آن خود نماید ، در دیدار پایانی اف ای کاپ نیز توانست با نتیجه 1-0 در ورزشگاه ومبلی لندن بر پورتس موث فائق آید و یک دبل تاریخی در کارنامه باشگاه چلسی ثبت نماید.

با وجود آنکه در زمان مالکیت آبراموویچ ستارگان بزرگی همچون دروگبا ، تری ، لمپارد ، چک و اسین همواره در تیم حضور داشتند و به تیم وفادار بودند ، تیم فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر قرار داد. با این حال حداقل توانست چلسی را در انگلیس صاحب یک کارنامه پربار نماید.

زمانیکه چلسی توانست موفق به کسب دو جام در یک فصل شود ، تمام هواداران آن دیوانه وار شادی کردند و حتی آنجلوتی نیز نتوانست شادی و خوشحالی خود را پنهان سازد و با حضور در جمع هواداران شیرهای لندن شروع به خواندن آواز برای آن ها در خیابان ها کرد.

 

 

چلسی برای دومین بار در تاریخ این باشگاه در فصل جاری موفق به حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا شد ، موفقیتی که بدون تردید مدیون دو عامل است ، دی متئو و اقبال فراوان . چلسی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت نیمه نهایی برابر بارسلونا با افکار فوق تدافعی دی متئو توانست مدافع عنوان قهرمانی یعنی بارسلونا را شکست دهد و به فینال راه یابد.

شیرهای آبی پوش لندن که در این فصل با مشکلات بسیاری روبرو بودند و در لیگ جزیره نیز نمایش بسیار ضعیفی داشتند و در حال حاضر در رده ششم به سر می برند ، پس از آنکه در میانه های نیم فصل دوم مربی پرتغالی و جوان خود یعنی آندره آ ویلاس بوآس را اخراج کردند ، دی متئو را به عنوان مربی موقت بر روی نیمکت چلسی نشاندند تا در بازی های پیش رو نیمکت چلسی بدون رهبر نماند. آبی پوشان با رهبری دی متئو بدون هیچگونه اضطرابی راهی مسابقات شدند و توانستند توفیقاتی را نیز کسب کنند ، که در این بین می توان به رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد. آبی پوشان بدون ترس از نام بارسلونا ، گواردیولا و مسی به جدال با این بزرگان رفتند و موفق شدند در نهایت این بزرگان را در خانه به زانو درآورند و وادار به ستایش کنند.

حتی پس از پیروزی بسیار عجیب و دور از ذهن 1-0 در لندن برابر بارسلونا ، کسی فکر نمی کرد که چلسی توان حذف بارسلونا را داشته باشد. این فرضیه زمانی قوت گرفت که بازی برگشت در نیو کمپ آغاز شد و بارسلونا توانست گل اول را به ثمر برساند و در ادامه نیز روی خطای احمقانه جان تری بر روی سانچس ، اخراج کاپیتان آبی ها رخ داد و همین امر سبب شد تا در مقطعی دفاع چلسی با سردرگمی بازی را دنبال کند و گل دوم را نیز دریافت نماید. در همین زمان بود که همگان کار چلسی را تمام شده دانستند و احتمال حضور نام های بزرگی همچون مورینیو را بر روی نیمکت چلسی بررسی نمودند.

اما پس از آنکه در وقت های اضافه نیمه دوم چلسی توانست روی پاس زیبای لمپارد توسط رامیرس به گل برسد ، همچنین پس از از دست رفتن پنالتی توسط مسی در اوایل نیمه دوم ، بازیکنان و همچنین کادرفنی چلسی باور کردند که ماموریت غیر ممکن ، ممکن شده است و حذف بارسلونا دور از دسترس نیست.

در دقایق آخر بازی نیز چلسی که در حال تحمل فشار همه جانبه از سوی یاران پویول بود ، توانست توسط مهاجم 50 میلیون پوندی خود که در عمق فرار کرده بود ، به گل دست یابد و اندک امید بارسلونا برای دست یابی به گل را بر باد دهد.

حال که تمام افتخارات بزرگ چلسی را مورد بررسی قرار دادیم ، شما چه نظری خواهید داشت ؟ آیا این پیروزی بزرگترین لحظه تاریخی باشگاه چلسی بوده است ؟


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


صعود دراماتیک بایرن به فینال / بمب گذاری در برنابئو

 

دیداربرگشت تیم های فوتبال رئال مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان در چارچوب نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا در پایان نود دقیقه و دو وقت اضافی، با حساب دو بریك بسود تیم میزبان به پایان رسید و بناچار سرنوشت این بازی به وقت ضربات كشیده شد.

در ضربات پنالتی ، تیم بایرن مونیخ با حساب سه بریك از سد حریف گذشت تا حریف چلسی انگلیس در بازی نهایی شود.

الابا ، ماریو گومز و باشتن شوان اشتاینگر برای بایرن مونیخ در ضربات پنالتی گلزنی كردند و ژابی الونسو تك گل تیم میزبان را رقم زد. در ضربات پنالتی تونی كروس از تیم بایرن مونیخ و كریستیانو رونالدو ،‌كاكا و سرخیو راموس از تیم رئال مادرید نتوانستند به گل برسند .

این دیدار حساس در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید برگزار شد كه تیم رئال مادرید با حساب دو بریك به برتری رسید تا نتیجه بازی رفت تكرار شود.

كریستیانو رونالدو مهاجم فرصت طلب تیم میزبان در دقایق 5 (‌پنالتی ) و 13 توانست دروازه تیم بایرن مونیخ را باز كند .همچنین ارین روبن بازیكن هلندی تیم میهمان در دقیقه 26 از روی نقطه پنالتی تك گل تیمش را در نیمه نخست رقم زد.

تیم بایرن مونیخ در بازی رفت با نتیجه دو بریك به برتری رسیده بود .

دیدار نهایی روز 31 اردیبهشت ماه جاری در ورزشگاه الیانس اره نا شهر مونیخ برگزار می شود كه بایرن مونیخ و چلسی در این بازی به مصاف هم خواهند رفت تا چهره تیم قهرمان را مشخص كنند.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

موضوعات
  

لينك دوستان
 » تام موزیک » وبلاگ هواداران استقلال » جنجالی » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه ترین اخبار فوتبال جهان و آدرس footballjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آبان 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');