تازه ترین اخبار فوتبال جهان

در باره ما
 

 

لينك روزانه
 
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  نظرخواهي: سپاهان يا تراكتورسازي؟ كدام شايسته قهرماني است؟   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 62348
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2


 


نظرخواهي: سپاهان يا تراكتورسازي؟ كدام شايسته قهرماني است؟

 

تساوي نابهنگام استقلال مقابل شهرداري آبي‌پوشان را از جمع مدعيان قهرماني دور كرد تا مثلث مدعيان عملا به يك دوئل دوجانبه ميان تبريز و اصفهان تبديل شود. حالا در فاصله دو هفته تا پايان ليگ يازدهم، سپاهان اصفهان و تراكتورسازي تبريز دو تيمي هستند كه همچنان از شانس قهرماني برخوردارند.

سپاهان با كسب 3 عنوان قهرماني در ليگ برتر ركورد دار است كه 2 قهرماني اين تيم در همين دوسال اخير به دست آمده است. اين تيم در ابتداي فصل تعداد زيادي از ستاره‌هاي خود را از دست داد اما با ورود كرانچار و با هدايت او دوباره به مدعي اول تبديل شد.

در سوي ديگر تراكتورسازي قرار دارد كه هرگز سابقه قهرماني در ليگ را نداشته اما طي 3 سال اخير و در بازگشت دوباره اش به ليگ برتر پله پله تا جمع مدعيان بالا آمده است. ضمن اينكه روي نيمكت اين تيم كسي نشسته كه بيشتر از هر مربي ديگري سابقه قهرماني در ليگ برتر را دارد.

شما نظر بدهيد؛ كداميك براي قهرماني شايسته‌ترند؟سپاهان با كرانچار يا تراكتور با امير قلعه‌نوعي؟


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


گواردیولا:رقص آلوس و تیاگو شایسته و درحد بازیکنان بارسلونا نبود

 

پپ گواردیولا مربی جوان بارسلونا بعد از برد 0-7 بارسا مقابل رایو وایه کانو به این نکته اشاره کرد که تیمش می داند که رئال مادرید قهرمان لالیگاست و این بازی ،نمایش نحوه بازی بارسلونا در طول سالهای اخیر بوده

گواردیولا در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت:« یک بازی فوتبال همیشه برای مسائل متعددی به کار می رود. ما می دانیم که رئال مادرید قهرمان است و این بازی تنها نمایش سبک فوتبالی و نحوه بازی بارسلونا در طول این سالها بود . بازیکنان من یک بازی جدی را به نمایش گذاشتد و درتمام دقایق بازی ریتم خوبی داشتند.»

گواردیولا ادامه داد:« ما در حال آماده سازی خودمان برای یک جام (جام حذفی اسپانیا ) هستیم و این برای آن روز، به درد ما خواهد خورد. نمی توانیم فکر کنیم که این برد به هیچ دردی نمی خورد. به خاطر عملکرد بازیکنانم به ویژه پدرو که دو گل زد راضی و خوشحالم.»

مربی جوان بارسا گفت:« بازیکنان کمی هستند که تا این حد انگیزه داشته باشند. درست است که پدرو به برخی مصدومیتها، ضعیف تر بود و می توانست بهتر ازاین بازی کند ولی من به خاطر عملکرد او، به خاطر دو گلی که دراین بازی زد، به خاطر حرکاتش و دینامیکی که داشت به او تبریک می گویم.»

گواردیولا به علاوه درمورد رقصی که تیاگو و آلوس به نمایش گذاشتند گفت:«ما از هواداران رایو وایه کانو عذرخواهی کردیم و این اتفاقی است که تکرار نخواهد شد. این کاری در خور و درحد بازیکنان بارسلونا نیست.»

مربی بارسلونا تمایل زیادی به صحبت کردن درمورد تصمیمش برای جدایی از بارسلونا در پایان فصل نداشت و گفت:« باشگاه آبی اناری همیشه  خانه من خواهد بود. در نهایت بالاخره یک دوره به اتمام رسید و نباید بیش از این به این موضوع پرداخت. تیم خیلی جوانی داریم. تیتو ویلانووا بازیکنان را به خوبی می شناسد و مطمئنم که بارسلونا می تواند در آینده هم به رقابت کردن ادامه دهد.»


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


یادداشت نخست وزیر سابق اسپانیا برای پپ:احترامی که برای گواردیولا قائلیم

 

عشق و علاقه ای که من به رنگهای پیراهن بارسلونا دارم برای همه شناخته شده است. این احساسی است که از دورانی دور می آید ولی در سالهای اخیر و در دوران مربیگری پپ گواردیولا، رشد زیادی داشته؛ نه تنها به خاطر موفقیتهای ، جامهای کسب شده و یا درخشش بازیکنان بارسلونا، بلکه به خاطر استیل فوتبالی که این تیم آن را به نمایش گذاشت. این مراقبت در پاسکاری توپ، ایده ای که تیم با آن کار می کند، مالکیتی که درمیانه میدان دارد و دقتی که درپاسکاری ها به کار می گیرد، همه اینها در کنار هم ، مفهومی را به دنیای فوتبال داده، که شایسته قدردانی و ارزیابی است
ما با تماشای فوتبال تیم پپ لذت بردیم و او به ما نشان داد که همیشه دیدگاه تازه ای وجود دارد ، عشق و علاقه برتری که نه تنها در دنیای فوتبال، بلکه در ورزش و حتی در زندگی، به طور کلی ایجاد شده است.
 ولی گواردیولا نه تنها به همه ما نشان داده که مربی بزرگی است ،بلکه به ما نشان داده که می داند چطور باید یک الگوی بزرگ باشد.
این میراث اصلی اوست: گواردیولا همیشه به حریف احترام می گذارد ،شناخت خوبی از شاگردانش دارد ، در برد تیمش کاملا خوددار و ارام است و در باختهای تیمش به دنبال بهانه نمی گردد. همه اینها با جدایی او از بارسلونا بعد از 4 سال درخشان به اتمام می رسد و ماندن او، بزرگترین ارزوی تمام اعضای خانواده بارسلوناست. تصمیم او برای خداحافظی مرا سورپرایز نکرد. پپ علاوه بر آنکه یک ورزشکار بزرگ است، انسانی است که حد و مرز تمام چیزها را می شناسد و روحیه خلاقانه ای دارد. از همین روست که او به دنبال بازگشایی دوران جدیدی در زندگی اش است که شاید هنوز تعریف نشده باشد. ولی به شخصیت او می آید که در نگران پژمرده شدن خلاقیتها و انرژی و انگیزه اش باشد. ما به تصمیم او به همان ترتیبی که او همیشه به همه ما احترام می گذارد، احترام می گذاریم.
چند ماه پیش این فرصت را داشتم که در مونکلوئا با او،مذاکره طولانی مدتی داشته باشم. مونکلوئا یک قهوه خانه خصوصی بود که در آنجا درحالی که هیچ دوربینی و هیچ پروپاگاندایی نبود، با هم به صحبت پرداختیم. همان طور که طبیعی است، نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و بی وقفه از بارسلونا، بازیکنان و شرایط تیم سوال می پرسیدم. به خوبی صحبتهایش یادم می آید:« دانی آلوس از نظر شرایط فیزیکی تعجب آور است. مسی رقابتی ترین بازیکنی است که می شناسم. ژاوی قاطعانه بازی می کند. پویول لیدر و رهبر تیم است و اینیستا بازیکن خوش رفتار ماست. بوسکتس کاملابا شکوه باتوپ رفتار می کند و...»
مذاکره ما جالب بود. گواردیولا از من در مورد مرکل، سارکوزی ، راخوی و نحوه کنار آمدن با شرایط سخت اقتصادی کشور سوال می پرسید و من دوباره از کیه تا و آبیدال و... می پرسیدم. او می خواست در مورد اتحادیه اروپا و چین بداند... یک قهوه دلنشینی بود. در آن دو ساعت طولانی دیالوگ متوجه شدم که گواردیولا، انسانی مملو ازنگرانی و احساسات است. احساساتی  که به او اجازه می دهد محدویتهای زندگی و اهداف ما را لمس کند
پپ از تمام احترام من برخوردار است و فقط می خواهم با درنظر داشتن تمام کارهایی که او انجام داده،به او بگویم که متشکرم
 
 
خوسه لوئیس رودریگس ساپاترو


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


مصاحبه با پویول: انتظار نداشتم گواردیولا برود؛تیتو بهترین جانشین برای پپ است


پپ گواردیولا بالاخره تصمیم قطعی اش را گرفت؛ او در پایان فصل با بارسلونا خداحافظی خواهد کرد و چه کسی بهتر از کارلس پویول، کاپیتان تیم  می تواند به نیابت از هم تیمی هایش از سرمربی کاتالان به خاطر همه کارهایی که در این 4 سال کرده، تشکر کند: «ما تا ابد قدردان گواردیولا خواهیم بود.» متن مصاحبه او با روزنامه اسپانیایی «آ. اس» را می خوانید:

برخورد بازیکنان تیم با رفتن گواردیولا چطور بود؟

همه ما تا ابد قدردان او خواهیم بود. پپ خیلی چیزها به فوتبال اضافه کرد؛ شکل جدید و بی همتایی از درک بازی و مقابله با رقبا را پایه گذاری کرد. او دوران قبل و بعد از گواردیولا را در فوتبال رقم زد. حالا همه سعی مان می کنیم تا راهی که او شروع کرده را ادامه دهیم. باید این کار را به خوبی خود او پیش ببریم.

 انتظارش را داشتید که برود؟

نه اصلا. اگر این سوال را یک هفته پیش از من می پرسیدید، حاضر بودم شرط ببندم که ادامه خواهد داد. اما با همه حرف هایی که طی دو روز بعد از حذفمان مقابل چلسی می زد، وقتی فهمیدم قرار است قبل از تمرین روز جمعه دور هم جمع شویم، این فکر به ذهنم آمد که می خواهد خبر رفتنش از تیم را بدهد. همه بازیکنان تیم، همیشه و هر روز تمام سعی مان را کرده ایم که او کارش را با ما ادامه بدهد؛ اما با این خستگی شدیدی که دارد در موردش حرف می زند، کار برایش سخت خواهد بود. مربی بودن باید کار طاقت فرسایی باشد و برای کسی مثل او که 24 ساعت شبانه روز به فوتبال فکر می کند، طاقت فرسا تر هم خواهد بود.

 به نظرت تیتو ویلانووا به عنوان سرمربی چگونه است؟

 تیتو بهتر از هر کس دیگری تیم را می شناسد. او با فوتبال و همین طور فلسفه بازی بارسلونا آشنایی کامل دارد. او در این 5 سال با پپ کار کرده و ایده آل ترین گزینه برای در دست گرفتن این پروژه است. خبر انتخاب او به عنوان سرمربی بهترین خبری بود که می توانستیم بشنویم.

واکنش مسی به تصمیم پپ چه بود؟

لئو هیچ مشکلی با سرمربی ندارد، همه دیدند که در مورد او چه گفته. روز جمعه وقتی تمرین تمام شد، ما کاپیتان های تیم تصمیم گرفتیم به نشست خبری برویم اما او خودش را عقب کشید. به شما قول می دهم که اگر یک نشست خبری برای خداحافظی سرمربی تشکیل شود، همه ما به آن خواهیم رفت چون همه ما تا آخر عمر طرفدار او هستیم.


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


ویدال: از پیشنهاد رئال متشکرم ولی دریووه می مانم

 

آرتورو ویدال،ستاره شیلیایی یوونتوس که عصر روزیکشنبه در سیلویو پیولا ، گل سوم یووه را وارد دروازه تیم نووارا کرد در پایان بازی در مصاحبه ای با اسکای از ماندن در یووه صحبت کرد. دراینجا می توانید متن این گفتگوی کوتاه را مطالعه کنید:
 

هفتین گل فصل؛ نظرت چیست ؟
صدرنشینی یووه برایم با ارزش تر است تا گلزنی خودم

سه بازی تا پایان فصل و قهرمانی پیش رو دارید، این بازیها را چگونه می بینی؟
سه بازی سخت تا پایان رقابتها باقی مانده و باید با همین کیفیت ادامه دهیم ، حداقل ۶ امتیاز به دست آوریم تا اسکودتو ممکن شود

در یووه می مانی ؟ اخیرا رئال مادرید در فکر جذب تو بوده
یووه برای من فراتر از یک باشگاه است ،از پیشنهاد مادریدی ها متشکرم ولی پوشیدن پیراهن یووه را به رئال مادرید ترجیح می دهم . مطمئنا در تورین خواهم ماند شکی ندارم که با یووه به موفقیت های بزرگتری می رسم .


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


زلاتان و شکستن رکورد تعداد گلهایش دریک فصل سری آ

 

آقای گل سری آ رکورد جدیدی را در زندگی ورزشی خود به ثبت رساند
به نقل از پایگاه اختصاصی اخبار میلان ایتالیا،عصر دیروز تیم میلان موفق شد در یک دیدار پرگل تیم سیه نا را با 4 گل در ورزشگاه خانگی خود مغلوب کند. در جریان این بازی زلاتان ایبراهیمویچ موفق شد 2 گل از 4 گل میلان را به ثمر برساند.

او که تا پیش از این بازی ، در این فصل، 24 گل برای میلان به ثمر رسانده بود،توانست تعداد گلهایش درطول فصل را به عدد 26 گل برساند تا از سایر رقیبان خود در جمع مدعیان فاصله بگیرد.

ایبراهیمویچ در فصل 9-2008، موفق به به ثمر رساندن 25 گل در طول یک فصل شده بود. او با به ثمر رساندن گل دوم خود در دقیقه ی 94 بازی مقابل سیه نا موفق شد تا رکورد 25 گل خود را بشکند و رکورد26 گل را برای خود به ثبت رساند.

در حالی که هنوز سه بازی تا پایان فصل باقی مانده است زلاتان ایبراهیمویچ می تواند رکورد خود را همچنان ارتقا بدهد


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


دل پیرو:فینال کوپا ایتالیا،آخرین بازی من برای یووه خواهد بود

 

الساندرو دل پیرو در صحبتهایی اعلام کرد که دیدار فینال کوپا ایتالیا که در روز بیستم ماه می میان دو تیم یوونتوس و ناپولی برگزار خواهد شد، آخرین بازی او با پیراهن یوونتوس خواهد بود و به این نکته اشاره کرد که قراری برای تمدید قراردادش در میان نیست

سران باشگاه بینکونری پیش از این اعلام کرده بودند که این فصل ، آخرین فصل حضور دل پیروی 37 ساله دراین تیم است و بدین ترتیب به 19 سال حضوراو در باشگاه تورینی پایان داده خواهد شد.. این درحالی است که هواداران یووه تمایل زیادی برای ماندن الکس دارند.

دل پیرو در صحبتهایی به گاتزتا دلوسپورت گفت:« درحال حاضر می توانم بگویم که فینال کوپا ایتالیا مقابل ناپولی در روز 20 می، آخرین بازی من برای یوونتوس خواهد بود؛ چون قرارداد من در ماه ژوئن به اتمام خواهد رسید. من ترجیح می دهم تا درمورد حال فکر کنم. عشق و محبتی که هواداران همه روزه به من نشان می دهند، فوق العاده است.  بعد از این هم آنچه باید اتفاق بیفتد، اتفاق می افتد. برد 0-4 مقابل نووارا، لحظه بسیار حساس و زیبایی بود و نباید این شادی را با چیزهای دیگری مثل آینده من قاطی کنیم.»

 

دل پیرو درادامه احساسش را درمورد اینکه در یوونتوس مبدل به یک سمبل شده است، ابراز کرد و گفت:« اینکه سمبل این باشگاه هستم برای من معنا و مفهوم زیادی دارد. این برای من به معنای مسئول بودن است و پیغام زیادی برای من در داخل و خارج از زمین چمن دارد. ما ، سران باشگاه و بازیکنان تیم باید گامهای لازم را برای شکل دادن به فرهنگ خاصی برای باشگاه برداریم. امروزه الگوی ما، ایتالیایی نیست، بلکه فوتبال بریتانیاست.»

 


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


چلسی 6-1 کوئینزپارک رنجرز؛ خط و نشان برای بایرن

 

چلسی با پیروزی 6-1 مقابل کوئینزپارک رنجرز، به رتبه پنجم رقابت های لیگ برتر صعود کرد.

اتفاقات دیدار رفت و اتهام توهین نژادپرستانه آنتون فردیناند به جان تری، موجب شد تا در این دیدار، دو تیم در ابتدای بازی با هم دست ندهند و همین اتفاق جو بازی را ملتهب تر کرد.

در این دیدار دی متئو تیمش را با 6 تغییر نسبت به دیدار مقابل بارسا به میدان فرستاد و از فرناندو تورس، به جای دیدیه دروگبا در ترکیب اصلی استفاده کرد.

پائولو فریرا و ژوزه بوسینگوا جانشین گری کیهیل و برانیسلاو ایوانوویچ شدند و مایکل اسین، سالومون کالو و دنیل استوریج جای رامیرس، رائول میرلس و جان ابی میکل را در ترکیب اصلی گرفتند.

آبی ها بازی را طوفانی آغاز کردند و استوریج در همان دقیقه اول بازی، چلسی را پیش انداخت. تنها 46 ثانیه از بازی سپری شده بود که اشلی کول با یک پاس خوب استوریج را روانه دروازه حریف کرد و این بازیکن با یک ضربه دقیق با پای راست دروازه پدی کنی را باز کرد.


طوفان چلسی ادامه پیدا کرد و بازی به دقیقه 30 نرسیده بود که این تیم 4-0 از حریف پیش افتاد.

در دقیقه 13 جان تری، کاپیتان آبی ها، روی ارسال زیبای ماتا از روی نقطه کرنر، برتری تیمش را دوبرابر کرد.

تنها 5 دقیقه بعد فرناندو تورس اختلاف را به سه افزایش داد. این گل تقریبا مانند گلی بود که این مهاجم اسپانیایی در دیدار مقابل بارسا به ثمر رساند. پاس سالومون کالو، تورس را با پدی کنی تک به تک کرد و او نیز گل سوم را به نام خود ثبت کرد.

تیره روزیهای تیم میهمان در دقیقه 26 تکمیل شد. بار دیگر خوان ماتا در نقش گلساز ظاهر شد و تورس گل دوم خود و چهارم تیمش را وارد دروازه حریف کرد.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما گلزنی های بازیکنان چلسی در نیمه دوم ادامه پیدا کرد. ابتدا تورس در دقیقه 64 گل پنجم را به ثمر رساند تا هت تریکش را در این دیدار تکمیل کرده باشد و سپس مالودا در دقیقه 80 گل ششم را به ثمر رساند.

جبرئیل سیسه در دقیقه 84 یکی از گل ها را جبران کرد اما این گل نتوانست از سنگینی شکست کویئنزپارک رنجرز کم کند.

با این پیروزی چلسی 61 امتیازی شد و بالاتر از تاتنهام در رتبه پنجم قرار گرفت. اگر تاتنهام نتواند امروز مقابل بلکبرن به پیروزی برسد، چلسی در رتبه پنجم باقی خواهد ماند.


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


پیش بازی منچسترسیتی- منچستریونایتد؛ یک شهر و سه امتیاز

 

"دربی دربی ها" لقبی که سرالکس فرگوسن برای دیدار امروز تیمش مقابل منچسترسیتی، همشهری و رقیب همیشگی انتخاب کرد. در واقع هر چقدر مانچینی در این هفته ها تلاش کرد تا این دیدار را کم اهمیت جلوه دهد و فشار را از روی تیمش بردارد، اما فرگوسن باتجربه تر از آن است که اسیر این حریف در جنگ روانی دست پیش را بگیرد.سرنوشت قهرمانی این فصل لیگ برتر بی تردید در این دیدار رقم خواهد خورد و هر تیمی که بتواند نتیجه دلخواه را به دست بیاورد، می تواند تا اندازه زیادی از قهرمانی اش مطمئن باشد. مانند فصل گذشته که دیدار برگشت منچستریونایتد- چلسی در الدترافورد، سرنوشت قهرمانی را تعیین کرد. اگر اختلاف سه امتیازی دو تیم در پایان این دیدار باقی بماند یا افزایش پیدا کند، شاگردان فرگوسن می توانند خود را آماده بیستمین جشن قهرمانی در جزیره کنند اما در صورت پیروزی سیتی، آبی ها در فاصله دو هفته به پایان رقابت ها بار دیگر صدر جدول را پس خواهند گرفت.
منچسترسیتی؛ کارلیتوی خوش قدم

 

هرچند فرگوسن بازگشت تبس به ترکیب منچسترسیتی را نشانه بیچارگی وضعف مانچینی دانست اما اوج گیری دوباره خط حمله آبی ها در این مقطع حساس فصل نشان داد که تصمیم مانچینی برای استفاده دوباره از این مهاجم جنجالی اشتباه نبوده است. خط حمله سیتی بعد از پشت سر گذاشتن ماه های ابتدایی و ارائه نمایش های دیدنی، به خواب زمستانی رفت و مهاجمان این تیم، به ویژه در دیدارهای خارج از خانه، عملکرد بسیار سوال برانگیزی داشتند. به طوری که در 11 دیدار خارج از خانه بین ماه های نووامبر تا آوریل، تنها 5 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شدند اما با بازگشت تبس به ترکیب اصلی سیتی و شکل گرفتن دوباره زوج آرژانتینی در خط حمله این تیم، آنها توانستند بار دیگر به روزهای خوب شان برگردند؛ به طوری که در دو دیدار خارج از خانه اخیر در خانه وولوز و نوریچ، 8 بار موفق به گلزنی شدند که در این میان سهم زوج تبس و آگوئرو، 5 گل و سه پاس گل بود.
البته مانچینی برای دیدار امروز بالوتلی را نیز در اختیار دارد. ستاره جنجال ساز ایتالیایی بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت سه جلسه ای اش به خاطر دریافت کارت قرمز در دیدار مقابل آرسنال، می تواند در این دیدار بار دیگر برای سیتی به میدان برود و مانچو باید تصمیم بگیرد از او در ترکیب اصلی استفاده کند یا اینکه بار دیگر زوج آرژانتینی اش را در خط حمله به میدان بفرستد.
میکا ریچاردز هم که به دلیل مصدومیت دیدار قبلی سیتی مقابل وولوز را از دست داد، مشکلی برای بازی در این دیدار ندارد.
ترکیب احتمالی: هارت، سابالتا، کمپانی، لسکات، کلیشی، یحیی توره، بری، سیلوا، تبس، نصری، آگوئرو

منچستریونایتد؛ انتقام

 

حتی با اینکه شاگردان فرگوسن اختلاف 7 امتیازی با رقیب همشهری را جبران کرده و اکنون با 3 امتیاز برتری در صدر جدول قرار دارند اما هنوز یک نتیجه طرفداران شیاطین سرخ را ناراحت می کند؛ شکست 6-1 دیدار رفت مقابل سیتی در الدترافورد. دیداری که فرگوسن آن را بدترین روز دوران مربیگری اش توصیف کرد و بی تردید بهترین روز مربیگری مانچینی بود. همین مسئله اهمیت این دیدار را دو چندان کرده است. هرچند یونایتدها در همین فصل در رقابت های FA Cup با پیروزی 3-2 در خانه سیتی، موجب حذف شاگردان مانچو از این رقابت ها شدند اما پیروزی در لیگ برتر و رسیدن به قهرمانی با عبور از رقیب همشهری، بی تردید می تواند لذت ویژه ای برای طرفداران یونایتد داشته باشد. به همین دلیل است که فرگوسن تاکید کرد که به خاطر هواداران تیمش، می خواهد حتما در این دیدار پیروز شود.
در صورتی که یونایتدها در این دیدار پیروز شوند، اختلاف آنها با سیتی به 6 امتیاز افزایش پیدا خواهد کرد و عملا عنوان قهرمانی را از آن خود خواهند کرد. در صورتی پیروزی در دربی، کافی است شاگردان فرگوسن در دو دیدار بعدی مقابل ساندرلند و سوانسی تنها به یک امتیاز دست پیدا کنند، تا بیستمین قهرمانی شان در لیگ جزیره قطعی شود.
البته تساوی هفته گذشته مقابل اورتون در آستانه این دیدار حساس، ضربه بدی به تیم فرگوسن بود. شاگردان فرگوسن در حالی که می توانستند به راحتی به پیروزی برسند، در دقایق پایانی با اشتباهاتی مضحک و بچه گانه، به راحتی پیروزی را از دست دادند تا با کاهش فاصله با سیتی، جذابیت دربی بیش از پیش شود.
مشکل فرگوسن برای دیدار امروز، مانند بیشتر دیدارهای این فصل، انتخاب ترکیب اصلی است. اشتباهاتی که رافائل در دیدار قبلی مقابل اورتون مرتکب شد و موجب از دست رفتن دو امتیاز حساس شد، ممکن است موجب شود تا فرگوسن در این دیدار از کریس اسمالینگ یا فیل جونز در خط حمله استفاده کند.
 
ترکیب احتمالی: دخه آ، اسمالینگ، اونز، فردیناند، اورا، والنسیا، کریک، اسکولز، نانی، رونی، ولبک

 


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


حامد لك: اميدوارم در بشيكتاش يا پرسپوليس بازي كنم/ دوست ندارم فاميلي‌ام را عوض كنم/ حضورم در درفشي‌ف

 

حامد لك دروازه‌بان آينده‌دار صباي قم دوست دارد كه سال آينده از اين تيم جدا شده و به بشيكتاش يا پرسپوليس برود. اين در حالي است كه حضور لك در ورزشگاه درفشي‌فر حرف و حديث‌هاي زيادي را در مورد پيوستن او به پرسپوليس مطرح كرد.
لك در گفت‌وگو با خبرنگار سايت گل ابتدا در خصوص حضورش در ورزشگاه درفشي‌فر مي‌گويد:« حضور من در اين ورزشگاه اتفاقي بود. من در جنت‌آباد بودم و يكي از دوست‌هايم در ورزشگاه درفشي‌فر كار داشت كه به آنجا رفتيم. چند خبرنگار و عكاس هم آنجا بودند كه اين موضوع كمي سر و صدا ايجاد كرد.»
لك در پاسخ به اين سوال كه سال آينده در كدام تيم بازي خواهد كرد خاطرنشان مي‌كند:« من يك سال ديگر با صبا قرارداد دارم و اگر با مسوولان اين باشگاه به توافق برسم دوست دارم جدا شوم. پرسپوليس صحبت‌هايي را با من انجام داده و از طرفي بحث حضورم در بشيكتاش از سال گذشته مطرح است. نمي‌دانم شرايط براي لژيونر شدنم فراهم  خواهد شد يا خير ولي دوست دارم فصل آينده در بشيكتاش يا پرسپوليس بازي كنم. فعلا هيچ چيز معلوم نيست و بايد ببينم وضعيت چگونه خواهد شد.»
لك جز آن دسته از بازيكنان فوتبال ايران است كه فاميلي عجيبي دارد. او مي‌پرسيم كه آيا دوست نداري فاميلي‌ات را عوض كني و او اينگونه جواب مي‌دهد:« اسم و فاميل من كوتاه و جمع و جور است و شايد يكي از دلايل پيشرفت و معروف شدنم همين موضوع باشد. من اصلا دوست ندارم فاميلي‌ام را عوض كنم.»


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


شش پرسپولیسی خط خوردند

 

مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس پس از تمرین امروز 20 بازیکن را برای تشکیل اردو جهت دیدار مقابل الهلال به اردو برد.

به گزارش سایت گل، دنیزلی نام شکوری، علی‌رضا محمد، معمارزاده، اولادی، کنعانی و شیری را از لیست خود برای دیدار مقابل الهلال عربستان خط زد.در ضمن نام دو بازیکن فردا از لیست پرسپولیسی‌ها خط خواهد خورد.

تیم‌های فوتبال پرسپولس و الهلال عربستان ساعت 17 فردا در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


|

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


انصاریان: گزی باید زودتر می رفت/آدم باید مرد روزهای سخت باشد!/به سپاهان ببازیم 80درصد سقوط مان قطعی

 

علی انصاریان مدافع شاهین بوشهر این روزها کنار این تیم حضور دارد . حضوری که بعد از دو بار رفت و برگشت صورت گرفته و ترجیح می دهد در این شرایط فقط به موفقیت شاهین فکر کند.وی در مورد بازی با سپاهان می گوید«ما کاری به صدر جدول و شرایط تیم های دیگر نداریم. خودمان باید ببریم و حتی به مساوی هم فکر نمی کنیم.شما دیدید که تساوی با استقلال به ضرر هر دو تیم شد.سپاهان با همه تیم های ایران فرق دارد و از هر حیث از شاهین جلوتر است.بی دلیل نیست که دوسال پیاپی قهرمان شده و حالا در آستانه سومین قهرمانی است.ما فقط برای خلق معجزه  به مصاف این تیم می رویم.»

او در خصوص قرعه بد شاهین و رویایی مکرر با مدعیان قهرمانی هم اظهار داشت«بحث قرعه و شانس نیست. کاری است که مسئولان باشگاه کردند تا حالا در این مخمصه گرفتار شویم.دیگر به کسی امید نداریم و فقط به خاططر دل هواداران بازی می کنیم.»

از او در مورد استعفای گزی پرسیدیم که گفت«من در تمام طول عمرم چنین باشگاهی ندیده بودم. کارمان از عجیب وفریب هم گذشته.به نظر من آدم باید مرد روزهای سخت باشد.رفتن و استعفا دادن که دردی را دوا نمی کند.هرکسی که می خواست برود باید زودتر می رفت نه اینکه امروز که تیم به این حال و روز افتاده فکر رفتن بیافتد.»

انصاریان در مورد اینکه کرار و محمد پروین بیش از بازیکنان فعلی شاهین پول گرفته اند هم تصریح کرد« ضعف مدیریت یعنی همین.البته محمد با شاهین قرارداد داخلی داشت و می توانست نصف پولش را قانونی بگیرد.کرار هم در موردش حرف نزنم بهتر است.»

وی درپایان در مورد شانس بقای تیم گفت«بازی با سپاهان یک بازی 80 درصدی است. هر تیمی ببرد 80 درصد سرنوشتش مشخص می شود. آنها ببرند قهرمانی شان تا 80 درصد مشخص ات و ما هم ببریم بقایمان را 80 درصد قوت بخشیده ایم.برعکس آن هم صدق می کند. این بازی قهرمان و یکی از تیم های سقوط کننده را مشخص می کند»


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


راموس: اگر فردا هم پنالتی داشته باشیم، پشت ضربه قرار می گیرم

 

سرخیو راموس بازیکن اسپانیایی باشگاه رئال مادرید بعد از شکست و حذف تیمش از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا معتقد است که اکنون زمان آن فرا رسیده تا برروی بازیهای لالیگا تمرکز کرد.

درپایان دیدار 4شنبه شب برنابئو که به حذف رئال و ناکامی این تیم درراهیابی به بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا منجر شد، راموس به خبرنگاران گفت:« ما دوست داشتیم تا در فینال حاضر باشیم ولی این به معنای نادیده گرفتن فصل فوق العاده تیم ما نخواهد بود. الان باید موفقیتمان در لالیگا را قطعی کنیم . فوتبال همین است.همیشه تیم مدعی به پیروزی نمی رسد و امروز ما مقابل تیم بزرگی قرار گرفتیم و درچنین بازیهایی خستگی هیچ اهمیتی ندارد.»

راموس که مهمترین و سرنوشت سازترین پنالتی تیمش را در لحظات پایانی این دیدار خراب کرد دراین باره گفت:« اگر فردا دوباره یک ضربه پنالتی در میان باشد، آن را خواهم زد. چون زمانی که اعتماد به نفس خوبی داشته باشی، می خواهی بار تیم را بردوش بکشی. فشار زیادی است ولی من همیشه بلدم که چطور باید با این فشار کنار بیایم. تو با کلافگی و ناراحتی به خانه می روی، چون بعد از تلاش در طول تمام فصل، مجبور شده ای که به خانه بازگردی.»

 

راموس در بخش پایانی صحبتهایش به باواریایی ها تبریک گفت:« 4شنبه شب رئال با جان و دل بازی کرد و از روح و جانش مایه گذاشت. به مادریدی ها تبریک می گویم که فوق العاده بودند و الان باید به بازی یکشنبه شب فکر کرد. به بایرنی ها هم به خاطر صعود به فینال تبریک می گویم.»

 


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


الگری: تا زمانی که یووه رسما قهرمان نشود،به مبارزه ادامه خواهیم داد

 

ماسیمیلیانو آلگری ،مربی باتجربه و موفق میلان ، پس از برد ارزشمند 1-0 تیمش برابر جنوا ,همچنان بر این باور است که تیمش می تواند فاتح اسکودتو شود.

به نقل از باشگاه هواداران میلان در ایران،او  پس از بازی برابر جنوا به خبرنگاران گفت: "تا زمانی که احتمالات ریاضی یوونتوس را قهرمان اعلام نکند، ما به نبرد خود ادامه خواهیم داد تا در نهایت به صدر بازگردیم.بدبینی ها ، پیرامون ما بسیار زیاد بوده است اما اگر یوونتوس موفق به کسب 86 امتیاز شود، به این معنا است که آنها شایسته کسب عنوان قهرمانی بوده اند.در هر صورت باید صبر کرد و دید"

مربی باتجربه روسونری با اشاره به لغزش های اخیر تیمش گفت:" بسیار شرم آور است که در دو بازی اخیر خانگی, ما 5 امتیاز را از دست داده ایم ،اما همچنان به آینده امیدواریم.مهمترین مسئله در بازی امروز کسب پیروزی و زنده نگه داشتن احتمال قهرمانی برای ما بود و من هنوز باور دارم چیزهایی می تواند رخ دهد.ما در این بازی به مانند دو بازی خانگی گذشته برای کسب پیروزی با تمام توان فشار خود را وارد کردیم و پس از به ثمر رساندن گل ما چند موقعیت گل دیگر نیز خلق کردیم.ما برای به ثمر رساندن گل های بیشتر, تلاش زیادی می کنیم اما ظاهرا این مشکل اواخر بیش از حد شده است"


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


چلسی ده نفره با دو گل از بارسلونا عقب است و رویای فینال آلیانس آره نا، دورتر و دورتر می شود. چیزی به پایان نیمه اول نمانده که رامیرز، فرانک لمپارد را در یک سوم میانی صاحب توپ می کند و خود به سرعت به طرف دروازه حریف هجوم می برد. لمپارد که با اخراج جان تری، بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته، از همه هوش و تجربه اش بهره می برد تا هم تیمی برزیلی اش را با ویکتور والدس تک به تک کند.... برای این پاس فقط باید صفت طلایی را به کار برد. پاسی که از میان دو هافبک بارسا گذشت و درهای باز بین مدافعان حریف را نشانه رفت. منصفانه باید گفت رامیرز هم در این صحنه فوق العاده عمل کرد و بدون هیچ گونه ضربه اضافی، با یک چیپ برزیلی دروازه بارسا را فرو ریخت.
 این از همان گل هایی است که مسی در زدن آن ها تخصص دارد اما در سه شنبه شب غم انگیز نیوکمپ، مسی یکی از بدترین شب های عمرش را سپری کرد. این پاس های استثنایی که گاه ورق یک بازی را برمی گرداند، فقط از ستارگانی مثل لمپارد بر می آید
این فریم، لحظه ای را نشان می دهد که فرانک لمپارد، رامیرز را به سوی دروازه بارسا روانه می کند

 


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


مورینیو: آنهایی که پنالتی خراب کردند، همان هایی بودند که جگر داشتند؛در رئال می مانم

 

ژوزه مورینیو، مربی پرتغالی رئال مادرید در پایان دیدار 4شنبه شب ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به شدت ناراحت بود. با وجود برد 1-2 تیمش، با توجه به نتیجه بازی رفت، بازی به پنالتی کشیده شد و رئال در رسیدن به فینال رقابتهای لیگ قهرماانان اروپا ناکام ماند و مورینیو درپایان این مسابقه از حذف تیمش ناراحت بود. او درکنفرانس خبری گفت:« برای یک تیم سخت است که درطول دو سال به دو نیمه نهایی برسد.برای یک مربی هم سخت است که در 8 سال در 6 نیمه نهایی حضور داشته باشد. اما ما شایستگی صعود به فینال را داشتیم. بایرن شانس بیشتری داشت.»

مربی رئال درادامه صحبتهایش گفت:« یک بحث، بحث بازی کردن برای قهرمانی در یک تورنمنت است و بحث دیگر این نیست. بازیکنان من فوق العاده اند ولی ما اندکی شادابی و قبراقی فیزیکی کم داشتیم. فقط کسانی که پنالتی را زدند لغزیدند و قطعا من نلغزیدم. البته باید بگویم که آنهایی که پنالتی ها را زدند، همان کسانی هستند که جگر پنالتی زدن را داشتند. بعد از ناراحتی شنبه شب ضد مادریدی ها، امروز آنها شاد شده اند.»

مورینیو ادامه داد:« آنها سوپرمن های واقعی هستند و من ناراحت شدم که مردم فراموش نکرده اند که مسی هم یک پنالتی سرنوشت ساز را خراب کرد. امروز هم سه بازیکن ما پنالتی هایشان را خراب کردند. می خواستید تا زمانی که بازیکنان می میرند بازی ادامه پیدا کند؟ این حد و مرز نهایی اش بود. »

درادامه صحبتهای مورینیو که در وب سایت روزنامه مارکا بازتاب یافت می خوانیم: « در فینال لیگ قهرمانان اروپا، تیم پنجم لیگ برتر مقابل تیم دوم بوندس لیگا بازی خواهد کرد. من در جدول برنامه های لیگ ایتالیا، چیزهایی را از جمله برگزاری بعضی از بازیها در روز جمعه را تغییر دادم ولی اینجا در اسپانیا به نظرات من گوش نمی کنند. اگر ما در لالیگا قهرمان شویم فوق العاده خواهد بود ولی ما خواسته های بیشتری داریم. فضای زیادی برای رشد پیش روی ماست.»

آقای خاص ادامه داد: « من در رئال خواهم ماند. اگر درکنار هم بمانیم این تیم و این باشگاه فضای زیادی برای پیشرفت دارد. »

این مربی پرتغالی ادامه داد:« بازیکنان باید همسرها و فرزندانشان را ببوسند و با سربلندی ورزشگاه را ترک کنند. من فشاری که روی بازیکنانم بود رالمس می کنم  من از شادی دیگران بیشتر از شادی خودم لذت می برم و این حذف برایم دردناک بود؛ چون بازیکنانم برای رسیدن به اینجا خیلی تلاش کرده بودند.ما 4 بازی دیگر تا پایان این فصل فاصله داریم و باید 6 امتیاز کسب کنیم. حالا تنها هستیم و به آنچه می خواستیم به تنهایی رسیدیم. اگر قهرمان شویم، فصل را به خوبی به پایان برده ایم.»


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


طبق آخرین گزارشات منتشره در ایتالیا باشگاه لاتزیو قصد دارد تا ستاره ی سال های دور خود الساندرو نستا

رئال مادريد در چارچوب دور برگشت مرحله‌ي نيمه‌ نهايي ليگ قهرمانان اروپا در سانتياگو برنابئو ميزبان بايرن مونيخ بود و اين بازي در پايان 120 دقيقه با برتري دو بر يک رئال مادريد به پايان رسيد، اما با توجه به پيروزي مشابه بايرن مونيخ در آليانس آره‌نا کار به وقت اضافي و ضربات حساس پنالتي کشيد که در نهايت بايرن مونيخ با درخشش مانوئل نوير موفق شد با نتيجه‌ي سه بر يک حريف صاحب‌نام خود را شکست دهد و به ديدار نهايي راه پيدا کند.


ژوزه مورينيو _ سرمربي رئال مادريد _ در نشست خبري بعد از بازي با وجود اين شکست تلخ از عملکرد شاگردانش ابراز رضايت کرد و بازي برگشت مقابل بارسلونا در نوکمپ را علت اصلي شکست تيم‌اش دانست.


وي که تيم‌اش با پيروزي مقابل بارسلو‌نا تا حدودي قهرماني در اين فصل رقابت‌هاي لاليگا را تضمين کرد، افزود: بازيکنانم بازي زيبايي را به نمايش گذاشتند و هر آنچه را که در توان داشتند رو کردند، اما ما مقابل تيم بزرگي به ميدان رفتيم. بيشتر بازيکنان اين تيم روز شنبه استراحت کردند تا براي اين ديدار آماده شوند. اين در حالي بود که ما مجبور بوديم به خاطر حساسيت زياد ال‌کلاسيکو از بازيکنان اصلي خود استفاده کنيم.


وي افزود: بازي زيبا و در عين حال بسيار سخت بود و در نهايت اين بايرن مونيخ بود که با خوشحالي زمين بازي را ترک کرد. دو سال پيش من با قهرمان‌کردن اينتر مقابل بايرن‌ مونيخ خوشحال بودم و اين بازيکنان بايرن مونيخ بودند که در ورزشگاه گريه مي‌کردند. امشب ورق برگشت و نوبت خوشحالي آنها رسيد، به هرحال اين فوتبال است.



سرمربي پرتغالي رئال مادريد درباره‌ي مقايسه کريستيانو رونالدو با ليونل مسي گفت: دوست ندارم در اين باره صحبت کنم، اما براين باورم که امسال سال کريستيانو رونالدو بود و فاصله‌ي زيادي با ديگر بازيکنان داشت.



مورينيو در پايان سخنان خود گفت: به خاطر بازيکنان رئال بسيار ناراحتم، اما بايد قوي باشيم. امسال شانس زيادي را براي قهرماني در رقابت‌هاي لاليگا داريم. تنها شش امتياز ديگر مي‌خواهيم. از اين‌که هدايت چنين بازيکنان بزرگي را برعهده دارم احساس خوشحالي و افتخار مي‌کنم.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


لاتزیو در رویای بازگشت نستا!

 

طبق آخرین گزارشات منتشره در ایتالیا باشگاه لاتزیو قصد دارد تا ستاره ی سال های دور خود الساندرو نستا را در اننهای فصل به رختکن تیمش بازگرداند. این درحالی است که قرارداد نستای 36 ساله ، به سان 9 بازیکن دیگر روسونری ، در انتهای فصل با این باشگاه به پایان می رسد و هر چند که او در آخرین صحبت های خود به هوادارا ن این اطمینان را داد که به یوونتوس نخواهد رفت ، اما آینده او در رختکن روسونری در هاله ای از ابهام است.

بنا بر این گزارش هنوز مشخص نیست که سران میلان تمایل دارند تا پیشنهاد تمدید یک ساله قرارداد نستا را به او ارائه دهند یا خیر و درصورتی که این اتفاق نیفتد، نستا راه خروج باشگاه را در پیش خواهد گرفت.

نستا در هفته گذشته به وضوح اعلام کرد که به هیچ وجه راه هم تیمی سابق خود، آندره آ پیرلو را پیش نخواهد گرفت چرا که نه او به یوونتوس نیاز دارد نه آن ها به او.

از مقصد های احتمالی نستا می توان به لیگ ام.ال.اس آمریکا و یا باشگاه سابق خود لاتزیو اشاره کرد.باشگاهی که در سال 2002 به دلیل مشکلات مالی مجبور به فروش این ستاره بزرگ ایتالیایی به میلان شد.

از طرفی مالک باشگاه لاتزیو قصد دارد تا برای این مدافع میانی یک قرارداد یک ساله با وعده نقش یک پست مدیریتی در آینده به او ارائه دهد


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


گلزنان برتر ليگ قهرمانان اروپا

به گزارش يوفا ، رده بندي گلزنان برتر ليگ قهرمانان اروپا به شرح زير است ‌: 14 گل‌ : ليونل مسي از بارسلونا 12 گل : ماريو گومز از بايرن مونيخ 10 گل : کريستيانو رونالدو از رئال مادريد 7 گل : کريم بن زما از رئال مادريد 5 گل : ديديه دروگبا از چلسي ، روبرتو سولدادو از والنسيا ، سيدو دومبيا از زسکامسکو ، آلکساندر فري از بازل سوئيس و بافه تمبي گوميس از المپيک ليون ، ادينسون کاواني از ناپولي ، رومن شيرکوف از زنيت روسيه و زلاتان ابراهيموويچ از ميلان و خوسه کايخون از رئال مادريد


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


پیکه از بیمارستان مرخص شد

 

جرارد پیکه، مدافع بارسا، که در دیدار شب گذشته تیمش مقابل چلسی، بعد از برخورد با ویکتور والدس آسیب دید، از بیمارستان مرخص شد.

این مدافع ملی پوش اسپانیایی در نیمه اول دیدار شب گذشته در حالی که قصد مهار دیدیه دروگبا را داشت، با والدس برخورد کرد و برای لحظاتی، هوشیاری اش را از دست داد و در نهایت مجبور شد در دقیقه 25 جایش را به دنی آلوس بدهد.

او شب گذشته را در بیمارستان سپری کرد اما بعد از اینکه مشخص شد خطری او را تهدید نمی کند، امروز بیمارستان را ترک کرد.

در بیانیه ای که در سایت باشگاه بارسا منتشر شده، آمده است:"  جرارد پیکه بعد از پشت سر گذاشتن معاینات پزشکی، بیمارستان را ترک کرد.

مدافع بارسابعد از برخورد شدیدی که با دروگبا و والدس داشت، شب گذشته را در بیمارستان، تحت مراقبت سپری کرد.

او اکنون باید یک هفته استراحت کند تا بتواند بار دیگر به میدان برود."


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


خبر ويژه:علي كريمي به تبريز نرفت

 

با وجود همه پيش‌بيني‌ها و در شرايطي كه تصور مي‌شد ايجاد فضاي مثبت از طرف سايت‌ها و هواداران تراكتور به منزله پايان مشكلاتي ميان علي كريمي و تراختورچي‌ها خواهد بود اما ستاره 33 ساله پرسپوليس از سفر به تبريز بازماند تا پرسپوليس بدون او به مصاف تراكتورسازي برود. علي كريمي امروز در تمرينات پرسپوليس حضور پيدا كرد و مثل آنچه كه در تمام تمرينات بعد از بازي سايپا انجام داده بود انفرادي تمرين كرد جالب اينكه كريمي از ساعت 9:30 صبح امروز در مجموعه درفشي‌فر حاضر شده بود و اصلا در زمان تمرين تيمي در آنجا حضور نداشت و جالب‌تر اينكه پزشك تيم اعلام كرد كه اين بازيكن هيچ گونه مصدوميتي ندارد.
 پرسپوليسي‌ها كه امروز مي‌خواستند با پرواز ساعت 4 به تبريز بروند هنوز موفق به اين كار نشدند و شايد حضور اين تيم در تبريز امروز مقدور نباشد و آنها فردا به تبريز مسافرت كنند. تنش بين كريمي و تراكتورچي‌ها از زمان بازي معروف استيل آذين مقابل تراكتورسازي در 3 فصل پيش آغاز شد زماني كه آنها كريمي را به پولكي بودن متهم كرده بودند و كريمي هم با شادي عجيب و غريبش پاسخ آنها را داد.
در روزهاي گذشته تلاش‌هايي براي رفع اين كدورت انجام گرفته بود اما به هر حال اين تلاش‌ها براي حضور كريمي در يادگار امام كافي نبوده است البته كريمي تنش‌هاي مشخصي با كادرفني پرسپوليس دارد و ممكن است اين مساله نيز در اتفاقات پيش آمده موثر بوده باشد.خیلی ها بر این عقیده هستند که کنار ماندن از ترکیب 18 نفره عوارض لب خوانی در بازی با الغرافه باشد.همان دیداری که جادوگر خطاب به سامان آقا زمانی گفت "که دوزار بازی کردن بلد نیست".


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


میلان 1 – جنوا صفر: بواتنگ، ناجی روسونری

 

میلان توانست با گل دیرهنگامی که زد فاصله را با یوونتوس حفظ کند و جنوا را ببرد.

مردان ماسیمیلیانو آلگری چیزی با این فاصله نداشتند که آمار تنها یک برد در ششم سابقه برسند اما این اتفاق نیفتاد و کوین پرینس بواتنگ در دقایق پایانی بازی را به سود میلان کرد.

میلان طبق انتظار بازی را با حمله آغاز کرد اما اولین فرصت بازی نصیب جنوا شد. روی پاس رودریگو پالاسیو بود که یورای کوچکا به پیش تاخت و ضربه او به دست الساندرو نستا برخورد کرد اما داور اعتقادی به خطای هند نداشت.

مردان جیجی دی‌کانیو ضدحمله را ترجیح می‌دادند و چند باری روی دروازه میلان خطرساز شدند.

جنوا در دقیقه 70 ده‌نفره شد. بوسکو یانکوویچ با خطایی بد روی اینیاتسیو آباته کارت قرمز گرفت. ضربه حاصل را ماریو یپس زد اما سباستین فری به شکلی عالی توپ را دفع کرد.

سرانجام در دقیقه 86 بود که سانتر اوربی امانوئلسون را بواتنگ به گل برتری تبدیل کرد.

به این ترتیب فاصله میلان با یوونتوس در تنها چهار هفته مانده به پایان سری آ همچنان سه امتیاز است. جنوا هم اوضاع بدی در انتهای جدول دارد و با منطقه سقوط تنها یک امتیاز فاصله دارد.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


چزنا صفر - یوونتوس 1: پیروزی دشوار

 

یوونتوس توانست با پیروزی سختی که در خانه چزنا انجام داد یک گام دیگر به اسکودتو نزدیک شود.

مارکو بوریلو که در ژانویه به صورت قرضی از رم به یوونتوس پیوست اولین گل فصل خود در سری آ را در دقیقه 80 زد.

یوونتوس در دقیقه 9 به فرصتی عالی رسید. داور اعلام کرد توپ میرکو ووچینیچ به دست ونجلیس موراس، مدافع یونانی چزنا برخورد کرده اما تصمیم او اشتباه به نظر می‌رسید. در هر حال پنالتی حاصل را آندره‌آ پیرلو به تیر دروازه کوبید.

یوونتوس در نیمه اول نمی‌توانست کنترل بازی را در دست بگیرد و به نظر می‌رسید که آنها حسرت آن پنالتی را خواهند خورد. یک بار هم ووچینیچ روی یک ضربه کرنر فرصتی عالی یافت اما ضربه سر او به گل تبدیل نشد.

در نیمه دوم بود که سرعت بازی افزایش یافت. الساندرو ماتری روی پاس کلودیو مارکیزیو به پیش تاخت و ضربه او ابتدا با برخورد به پای آنتونیولی سرعتش کاهش یافت و سپس این دروازه‌بان از روی خط دروازه توپ را برگرداند.

آنتونیو کونته به امید پیروزی الساندرو دل‌پیرو و مارکو بوریلو را به میدان فرستاد و بوریلو بود که روی حرکت ووچینیچ توپ را به گوشه پایین دروازه چزنا زد و برد یوونتوس را رقم زد.

یوونتوس با این برد حساس توانست فاصله سه‌امتیازی خود را با میلان حفظ کند. این همچنین آخرین میخ در تابوت چزنا بود؛ سقوط آنها با این باخت قطعی شد.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


یادداشت روز: آغاز عصر دی متئو؛ ایتالیایی باید بماند

 

دی متئو درحالی هدایت شیرهای آبی پوش لندن را بر عهده گرفت که تیم در آستانه حذف از لیگ قهرمانان توسط ناپولی بود و در لیگ برتر نیز اوضاع مساعدی نداشت. با قرارگیری او در راس نیمکت چلسی اوضاع به یکباره تغییر کرد و پتانسیل های خفته چلسی در مسیر موفقیت بکار گرفته شدند. ستارگانی همچون رامیرس بار دیگر اوج گرفتند و اسباب سربلندی چلسی را شدند.

روبرتو دی متئو جوان و خوش آتیه ، بدون ادعا و حاشیه نیمکت مربیگری چلسی را با قبول این مطلب که او مربی موقت است پذیرفت اما از همان ابتدا مشخص بود که او در فکر اثبات خود است. او تا به حال 15 بار هدایت شیرهای لندن را بر عهده داشته است که 10 پیروزی ، 4 تساوی و تنها یک شکست حاصل کار او در این مدت چند ماهه بوده است. اما نباید غافل شویم که او تا بحال چلسی بحران زده را به دو فینال رسانده است. زمانیکه افکار او بر افکار گواردیولا برتری جست تنها می توانستیم به یک نکته بیندیشیم : عصر دی متئو با سرنگونی سلطنت گواردیولا آغاز شد.

حال که دی متئو خود را اثبات کرده است و عصر جدیدی را آغاز کرده است ، باید رسالتش در چلسی را تکمیل سازد. اما سوال اینجاست که آیا رومن آبراموویچ نیز این فرصت را به او خواهد داد ؟

دی متئو پس از حذف غرورمندانه بارسلونا در این رابطه گفت : "روند ما در این بازی بسیار صعودی بود ، ما بازی را معمولی آغاز کردیم ، نیمه اول را با یک نتیجه خوب به پایان بردیم و در نیمه دوم فوق العاده ظاهر شدیم و نتیجه درخشانی کسب کردیم. بازیکنان من در این فصل بسیار رویایی بوده اند و تمام خواسته های مرا برآورده ساخته اند تا این چنین نتیجه بگیریم. ماندن و یا رفتن من از چلسی را سرنوشت تعیین خواهد کرد و قاطعیتی در کار نیست."

بسیار واضح بود که دی متئو پس از کسب ارزشمند ترین تساوی دوران مربیگری خود که منجر به صعود به فینال لیگ قهرمانان شد ، قصد مصاحبه و صحبت در مورد آینده خود را ندارد. او همچنان در اوج هیجان از نتیجه بدست آمده است ، نتیجه ای معجزه آسا که خاطرات تلخ کوچک را از ذهن دی متئو پاک کرد و رویای بزرگی و تعالی در استنفورد بریج را برای او ترسیم کرد.

سه سال پیش در حالیکه دی متئو هدایت تیم میلتون کینز دانز را در لیگ دسته یک انگلیس بر عهده داشت ، رتبه سوم جدول را بدست آورد و راهی رقابت های پلی آف برای صعود به چمپیونشیپ شد و در نهایت نیز در ضربات مرگبار پنالتی مغلوب تیم اسکانتورپ یونایتد شد. همه چیز به سرعت تغییر کرد و دی متئو در طول فقط سه سال از سومین لیگ معتبر انگلیس راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد. او که با عنوان مربی موقت کارش را بر روی نیمکت چلسی آغاز کرد ، هر هفته با شنیدن نام های بزرگی که نامزد سرمربیگری چلسی بودند ، استوارتر از گذشته می شد تا خود را به همگان و در راس آن ها به آبراموویچ اثبات نماید. او هر هفته نتایج بهتری گرفت و تیمش ساختاریافته تر شد. دستیار ایتالیایی آندره ویلاس بوآس حالا در اوج است و از هر مربی دیگری شانس بیستری برای مربیگری در چلسی دارد. 

بسیاری معتقدند که بازیکنان چلسی بر اساس توصیه های تاکتیکی مورینیو راهی دیدار با بارسلونا شدند. مورینیو سرمربی اسبق چلسی در میان بازیکنان چلسی از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است و ستارگانی همچون لمپارد و تری بسیار به او معتقدند. بر همین اساس بسیار امیدوارند تا مربی اسبق آنها در فینال رو در روی آن ها بیاستد. شاگردان مورینیو که حالا در چلسی ستارگان پرآوازه ای هستند تمام سعی خود را کردند تا تحت رهبری دی متئو بارسلونا را در نیوکمپ به زانو درآورند تا شاید گوشه ای از زحمات مربی بزرگ خود را پاسخ دهند ، مربی که برای دستور او همه احترام قائل بودند و حاضر بودند برای موفقیت او سرها و بدن هایشان را نیز در مقابل توپ قرار دهند.

چلسی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر بارسلونا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ، چهار شوت در چارچوب داشت و سه بار نیز موفق به گلزنی شد. اما نباید فراموش کرد شاگردان دی متئو هرچقدر هم در کارهای تدافعی خوب کار کرده باشند نمی توانند ادعا کنند بدون شانس و اقبال راهی فینال شده اند. آن ها بارها بر اراده آهنین خود تاکید کردند و اجازه ندادند موقعیتی که آمیخته تلاش و اقبال آن ها بوده است ، به خاطر غفلتی لحظه ای از دست برود.

رامیرس ، بازیکنی که نقش عمده ای در رسیدن چلسی به فینال داشت ، برای بازی در فینال محروم است و این طبیعی است که اگر زندگی و آینده او وابسته به این بازی باشد ، عذاب بکشد. اشنی کول با بازی فوق العاده خود نشان داد تیکی تاکای کاتالان ها نیز همیشه پیروز نیست و تا وقتی پیروزی در دستان آن ها است زیباست و در زمان پذیرش شکست عذاب آور است. دروگبا روی پاس زیبای رامیرس گلی در کلاس بالای جهانی زد و پایه گذار صعود به فینال شد. حال این سوال مطرح است که دی متئو چگونه توانست این ستارگان را در مسیری حرکت دهد که این چنین فلسفه کاتالان ها را به چالش می کشند ؟ این سوال را باید از پپ گواردیولا پرسید کسی که در برابر اندیشه های دی متئو زانو زد.

به واقع دی متئو چگونه توانست تیمی را راهی میدان سازد که با وجود خوردن دو گل در خانه حریف و اخراج شدن کاپیتان خود ، همچنان امیدوارانه می جنگد و در نهایت پیروز می شود ؟ آن هم برابر بارسلونا ؟

ابزار دست ویلاس بوآس و دی متئو یکسان بود ، اما طرز استفاده این دو متفاوت بود و حال باید گفت دی متئو حداقل در این مقطع از زمان آقای خاص دوم است.

در دقیقه 37 بازی جان تری روی زانوی الکسیس سانچس مرتکب خطا شد و با دریافت کارت قرمز زمین بازی را ترک کرد. شش دقیقه بعد نیز سن آندرس توانست نتیجه را برای بارسلونا دو برابر سازد. در این زمان بود که همگان تصور کردند که دیگر زمان آن رسیده تا دی متئو نیز بار سفر بربندد و جای خود را به یک مربی نامدار بدهد. اما این چنین نشد ، تری بسیار امیوار بود که هم تیمی های او توان رقم زدن شگفتی را دارند و می توانند معجزه کنند. گویا بازیکنان چلسی یکدل شده بودند تا کلمه موقت را از روی نام دی متئو پاک کنند و او را در تیم خود حفظ نمایند و این چنین نیز شد و رامیرس در وقت های اضافی نیمه اول گلزنی کرد تا همگان امیدوار به صعود چلسی گردند.

حال نوبت به آبراموویچ رسیده است تا حرف آخر را بزند و تکلیف دی متئو را روشن سازد. بی شک او هیچ گاه فراموش نمی کند که آورام گرانت نیز توانسته بود تیم مورینیو را به فینال لیگ قهرمانان برساند. اما گرانت بسیار بر تاکتیک های مورینیو اصرار می ورزید ، اما دی متئو سعی در القای فلسفه خود دارد ، بنابراین شاید بتوان گفت دی متئو عملگرا توان دوام و نتیجه گیری را بر روی نیمکت چلسی دارد.

بری هالشاف ، هافبک اسطوره ای تیم ملی هلند که در سال های 1971 ، 1972 و 1973 سه بار متوالی به همراه آژاکس قهرمان جام اروپا شد در رابطه با نتایج اخیر تیم چلسی این چنین می گوید :" تیم خود به خود نمی تواند کاری کند چون نمی تواند قانون گذاری کند."

تیم چلسی تحت رهبری ویلاس بوآس به ظاهر از ستارگان با تجربه تیم استفاده می کرد و در مسیر موفقیت از تجربیات آن ها بهره می گرفت ، اما در واقعیت این چنین نبود و ای وی بی نمی توانست رختکن تیم خود را نیز کنترل نماید. اما در زمان دی متئو ستارگان با تجربه ای که افت اندکی کرده بودند ، به اوج بازگشتند و موجبات صعود به فینال را فرآهم آوردند. این مربی ایتالیایی بدون غرور و در کمال آرامش نقایص تیم بوآس را برطرف کرد و سعی در بازسازی تیم او کرد تا در نهایت نتیجه نیز گرفت.

با تمام این تفاسیر شاید شرط آبراموویچ برای حفظ دی متئو قهرمانی در اروپا باشد. چراکه او به سراغ هر مربی دیگری نیز که برود ، قهرمانی در اروپا را از او طلب خواهد کرد. پس شکستن طلسم قهرمانی در اروپا شاید تنها راه برای ماندنی بی دغدغه بر روی نیمکت چلسی است.

هرچند مصدومان و محرومان چلسی بسیار زیاد هستند ، اما دی متئو تا 19 ماه می فرصت دارد تا گزینه های مورد اعتماد خود را جایگزین ستاره های مصدوم و محرومش نماید. شاید تلاش برای موفقیت بهتر از کار دیگری برای دی متئو باشد ، چراکه آینده و سرنوشت تکلیف دی متئو را مشخص خواهد ساخت.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


یادداشت روز : آیا پیروزی بر بارسلونا بزرگترین پیروزی تاریخ چلسی است ؟

 

پیروزی ارزشمند چلسی برابر بارسلونا مجال دیگری بود تا شور وشوق هواداران شیرهای لندن در سراسر جهان را برانگیزد. راهیابی به فنال لیگ قهرمانان برای هواداران متعصب چلسی که سال هاست در حسرت کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هستند ، موقعیتی بس ارزشمند برای قهرمانی است آن هم در شرایطی که این راهیابی با شکست مدافع عنوان قهرمانی یعنی بارسلونا صورت گرفته باشد.

شب گذشته یکی از تاریخی ترین و فراموش ناشدنی ترین شب های تاریخ باشگاه چلسی بود ، شبی که در آن شیرهای خفته لندن بار دیگر بیدار شدند و غرش کردند. شبی که به ال نینیو طلسم شده نیز لبخند زد و او را با گلزنی تاریخ ساز کرد. بی شک این شب برای کارکنان ، کادرفنی و سایر دست اندرکاران باشگاه چلسی شبی رویایی و باورنکردنی بود.

در این مقاله قصد خواهیم داشت پنج لحظه از بهترین لحظات تاریخی باشگاه چلسی را مورد بررسی قرار دهیم و بررسی کنیم که آیا پیروزی برابر بارسلونا بهترین لحظه تاریخ این باشگاه به شمار می آید یا نه ؟

 

پس از آنکه باشگاه چلسی در سال 1905 تاسیس گردید ، 50 سال به طول انجام تا تیم فوتبال این باشگاه توانست اولین قهرمانی خود را در یک رقابت معتبری همچون لیگ برتر بدست آورد. در سال 1952 تد دریک بازیکن اسبق باشگاه آرسنال و تیم ملی انگلیس به عنوان سرمربیگری تیم چلسی برگزیده شد. او از همان ابتدا دست به تحول و نوسازی زد و در فصل 55-1954 توانست عنوان قهرمانی لیگ دسته اول انگلیس را برای چلسی به ارمغان بیاورد. در این فصل چلسی توانست در حضور تیم هایی همچون پورتس موث ، ساندرلند ، منچستریونایتد و استون ویلا با کسب 52 امتیاز قهرمانی را از آن خود کند.

با وجود آنکه تیم چلسی بارها به مقام نائب قهرمانی در جام حذفی و لیگ دسته دوم انگلیس دست یافته بود و قهرمانی در لیگ دسته اول انگلیس یک اتفاق ناگهانی نبود ، کسب این عنوان برای اولین بار یکی از تاریخی ترین و مشهورترین لحظات ماندگار در کارنامه ورزشی باشگاه است. در آن زمان روی بنتلی کاپیتان تیم چلسی بود.

 

 

در جولای سال 2003 عصری جدید در باشگاه چلسی آغاز شد. در تاریخ مذکور کن بیتس باشگاه چلسی را در ازای دریافت 140 میلیون پوند به یک مولتی میلیاردر روسی به نام رومن آبراموویچ واگذار کرد ، که این انتقال بزرگترین خرید و فروش باشگاه در تاریخ فوتبال انگلستان است. آبراموویچ با وجود اشتباهات مدیریتی زیادی که انجام داد عصر پرافتخاری را در تاریخ باشگاه چلسی رقم زد.

باشگاه چلسی با بهره گیری از ثروت نامحدود مالک خود جان تازه ای یافت و به یکی از متمول ترین باشگاه های دنیا تبدیل شد که بدون توجه به هیچ چیزی به صرف هزینه های هنگفت برای خرید بازیکنان و مربیان اقدام نمود. این باشگاه در بازار نقل و انتقالات ستارگان پرشمار و گران قیمتی را به استنفورد بریج آورد. یکی از این ستارگان خوزه مورینیو بود ، او در فصل 05-2004 با دریافت دستمزد سالانه 4.2 میلیون یورو ، گرانقیمت ترین مربی دنیا لقب گرفت.

چلسی رفته رفته موقعیت خود را در انگلیس بهبود بخشید و از زمان حضور آبراموویچ توانست زیر سایه منچستریونایتد یک مقام نائب قهرمانی را کسب نماید. اما این مقام برای مالک متمول روسی قابل قبول نبود و همین امر سبب شد تا رانیری از پست خود اخراج شود و مورینیو جانشین او شود. به علاوه تب و تاب کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا آبراموویچ را آسوده نگذارد و او را وادار به جذب مورینیو و ستاره های دیگر کرد.

 

 

یک سال پس از آنکه آبراموویچ مالکیت چلسی را بر عهده گرفت ، خوزه مورینیو بعد از درخشش با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا ، راهی لیگ جزیره شد و هدایت شیرهای لندن را بر عهده گرفت. مورینیو در ابتدای حضورش بر روی نیمکت چلسی متعهد شد که در طول سه سالی که مربی چلسی است عنوان قهرمانی را از آن خود کند. قول مورینیو بسیار زود به نتیجه رسید و در همان سال اول مورینیو با اقتدار تمام چلسی را قهرمان لیگ جزیره نمود.

در فصل 05-2004 چلسی پس از 50 سال توانست عنوان قهرمانی لیگ جزیره را از آن خود نماید. در این فصل چلسی در 38 بازی خود فقط یک شکست را متحمل شد و در مجموع 15 گل را دریافت کرد. چلسی با کسب 8 تساوی و 29 پیروزی ، توانست 95 امتیاز کسب نماید و با اختلاف 12 امتیاز نسبت به منچستریونایتد بر فراز لیگ جزیره قرار گیرد. منچستر سیتی تنها تیمی بود که توانست تنها با یک گل شاگردان مورینیو را مغلوب سازد.

با وجود آنکه تیم چلسی در زمان مورینیو قهرمانی مقتدرانه ای را از آن خود کرد اما برترین خط حمله در این فصل متعلق به شیاطین سرخ بود و مورینیو به افکار تدافعی متهم شد.

ستارگان نامداری همچون دروگبا ، اسین ، کاروالیو از جمله نفراتی بودند که به صلاح دید مورینیو به جمع ستارگان سابق تیم همچون تری و لمپارد پیوستند و زمینه ساز قهرمانی چلسی در لیگ برتر شدند.

قهرمانی مورینیو آغاز عصر جدیدی در تیم چلسی بود ، عصری که چلسی را به یکی از قدرت های بزرگ اروپا تبدیل کرد.

 

مورینیو گرچه تمام افتخارات داخلی انگلستان را با چلسی فتح کرد ، اما هیچ گاه نتوانست اف ای کاپ را به همراه لیگ جزیره در یک فصل فتح نماید ، تا به نوعی یک دبل تاریخی را در تاریخ این باشگاه انجام داده باشد.

این شاهکار تاریخی بعدها و در سال 2010 و در زمان سرمربیگری کارلو آنجلوتی رخ داد. در فصل 10-2009 زمانیکه تیم چلسی توانست با اختلاف یک امتیاز نسبت به منچستریونایتد عنوان قهرمانی را از آن خود نماید ، در دیدار پایانی اف ای کاپ نیز توانست با نتیجه 1-0 در ورزشگاه ومبلی لندن بر پورتس موث فائق آید و یک دبل تاریخی در کارنامه باشگاه چلسی ثبت نماید.

با وجود آنکه در زمان مالکیت آبراموویچ ستارگان بزرگی همچون دروگبا ، تری ، لمپارد ، چک و اسین همواره در تیم حضور داشتند و به تیم وفادار بودند ، تیم فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر قرار داد. با این حال حداقل توانست چلسی را در انگلیس صاحب یک کارنامه پربار نماید.

زمانیکه چلسی توانست موفق به کسب دو جام در یک فصل شود ، تمام هواداران آن دیوانه وار شادی کردند و حتی آنجلوتی نیز نتوانست شادی و خوشحالی خود را پنهان سازد و با حضور در جمع هواداران شیرهای لندن شروع به خواندن آواز برای آن ها در خیابان ها کرد.

 

 

چلسی برای دومین بار در تاریخ این باشگاه در فصل جاری موفق به حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا شد ، موفقیتی که بدون تردید مدیون دو عامل است ، دی متئو و اقبال فراوان . چلسی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت نیمه نهایی برابر بارسلونا با افکار فوق تدافعی دی متئو توانست مدافع عنوان قهرمانی یعنی بارسلونا را شکست دهد و به فینال راه یابد.

شیرهای آبی پوش لندن که در این فصل با مشکلات بسیاری روبرو بودند و در لیگ جزیره نیز نمایش بسیار ضعیفی داشتند و در حال حاضر در رده ششم به سر می برند ، پس از آنکه در میانه های نیم فصل دوم مربی پرتغالی و جوان خود یعنی آندره آ ویلاس بوآس را اخراج کردند ، دی متئو را به عنوان مربی موقت بر روی نیمکت چلسی نشاندند تا در بازی های پیش رو نیمکت چلسی بدون رهبر نماند. آبی پوشان با رهبری دی متئو بدون هیچگونه اضطرابی راهی مسابقات شدند و توانستند توفیقاتی را نیز کسب کنند ، که در این بین می توان به رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد. آبی پوشان بدون ترس از نام بارسلونا ، گواردیولا و مسی به جدال با این بزرگان رفتند و موفق شدند در نهایت این بزرگان را در خانه به زانو درآورند و وادار به ستایش کنند.

حتی پس از پیروزی بسیار عجیب و دور از ذهن 1-0 در لندن برابر بارسلونا ، کسی فکر نمی کرد که چلسی توان حذف بارسلونا را داشته باشد. این فرضیه زمانی قوت گرفت که بازی برگشت در نیو کمپ آغاز شد و بارسلونا توانست گل اول را به ثمر برساند و در ادامه نیز روی خطای احمقانه جان تری بر روی سانچس ، اخراج کاپیتان آبی ها رخ داد و همین امر سبب شد تا در مقطعی دفاع چلسی با سردرگمی بازی را دنبال کند و گل دوم را نیز دریافت نماید. در همین زمان بود که همگان کار چلسی را تمام شده دانستند و احتمال حضور نام های بزرگی همچون مورینیو را بر روی نیمکت چلسی بررسی نمودند.

اما پس از آنکه در وقت های اضافه نیمه دوم چلسی توانست روی پاس زیبای لمپارد توسط رامیرس به گل برسد ، همچنین پس از از دست رفتن پنالتی توسط مسی در اوایل نیمه دوم ، بازیکنان و همچنین کادرفنی چلسی باور کردند که ماموریت غیر ممکن ، ممکن شده است و حذف بارسلونا دور از دسترس نیست.

در دقایق آخر بازی نیز چلسی که در حال تحمل فشار همه جانبه از سوی یاران پویول بود ، توانست توسط مهاجم 50 میلیون پوندی خود که در عمق فرار کرده بود ، به گل دست یابد و اندک امید بارسلونا برای دست یابی به گل را بر باد دهد.

حال که تمام افتخارات بزرگ چلسی را مورد بررسی قرار دادیم ، شما چه نظری خواهید داشت ؟ آیا این پیروزی بزرگترین لحظه تاریخی باشگاه چلسی بوده است ؟


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


صعود دراماتیک بایرن به فینال / بمب گذاری در برنابئو

 

دیداربرگشت تیم های فوتبال رئال مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان در چارچوب نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا در پایان نود دقیقه و دو وقت اضافی، با حساب دو بریك بسود تیم میزبان به پایان رسید و بناچار سرنوشت این بازی به وقت ضربات كشیده شد.

در ضربات پنالتی ، تیم بایرن مونیخ با حساب سه بریك از سد حریف گذشت تا حریف چلسی انگلیس در بازی نهایی شود.

الابا ، ماریو گومز و باشتن شوان اشتاینگر برای بایرن مونیخ در ضربات پنالتی گلزنی كردند و ژابی الونسو تك گل تیم میزبان را رقم زد. در ضربات پنالتی تونی كروس از تیم بایرن مونیخ و كریستیانو رونالدو ،‌كاكا و سرخیو راموس از تیم رئال مادرید نتوانستند به گل برسند .

این دیدار حساس در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید برگزار شد كه تیم رئال مادرید با حساب دو بریك به برتری رسید تا نتیجه بازی رفت تكرار شود.

كریستیانو رونالدو مهاجم فرصت طلب تیم میزبان در دقایق 5 (‌پنالتی ) و 13 توانست دروازه تیم بایرن مونیخ را باز كند .همچنین ارین روبن بازیكن هلندی تیم میهمان در دقیقه 26 از روی نقطه پنالتی تك گل تیمش را در نیمه نخست رقم زد.

تیم بایرن مونیخ در بازی رفت با نتیجه دو بریك به برتری رسیده بود .

دیدار نهایی روز 31 اردیبهشت ماه جاری در ورزشگاه الیانس اره نا شهر مونیخ برگزار می شود كه بایرن مونیخ و چلسی در این بازی به مصاف هم خواهند رفت تا چهره تیم قهرمان را مشخص كنند.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


عکس ویژه:اقای خاص به زانو در آمد

 

آقای خاص در نیمه نهایی ها خوش اقبال نیت ؛ چه ، اگر بود داور پنالتی مسلم روی گرانرو را در دقیقه 118 به سود رئال اعلام می کرد... او حالا دوباره در یک قدمی فینال جامی که می توانست برای او باشد حذف شده تا دوباره یک سال پرتب و تاب را برنامه ریزی کند.
آیا او در رئال خواهد ماند؟بعید است که او بدون جام اروپایی برنابئو را ترک کند.
 مورینیو این ژست را بعد از دفع دومین پنالتی رئال توسط نویر گرفت؛ زمانی که با همه ابهتش تنهاتر از همیشه به نطر می رسید.


|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


کانیسارس: بایرن باید روی ضد حملات کار کند

 

سانتیاگو کانیسارس، دروازه بان سابق تیم ملی اسپانیا، معتقد است اگر بایرنی ها می خواهند در دیدار امشب مقابل رئال به نتیجه مطلوب برسند، باید روی ضدحملات کار کنند.

باواریایی ها در دیدار رفت در آلیانس آره نا مقابل شاگردان مورینیو به پیروزی 2-1 رسیدند و دروازه بان سابق اسپانیا معتقد است آنها می توانند با تمرکز روی کارهای دفاعی راهی فینال شوند.

او در گفتگو با نشریه تی زد گفت:" آیا بایرن می تواند راهی فینال شود؟ در حال حاضر همه چیز 50-50 است. رئال در خانه بسیار قدرتمند است و معمولا موقعیت های زیادی ایجاد می کند. با این وجود، بایرن از کیفیت لازم برای مقابله با آنها برخوردار است.

من معتقدم که تاکتیک مناسب برای آنها استفاده از ضد حملات است. آنها باید سازماندهی  مناسبی داشته باشند و وقتی صاحب توپ می شوند، به سمت دروازه حریف حمله کنند.

بایرنی ها در آلیانس آره نا بسیار باانگیزه کار کردند و ستاره های رئال را به خوبی خنثی کردند. آنها به بازیکنان حریف فضای لازم را ندادند. اگر آنها بتوانند نمایش دیدار رفت را تکرار کنند، می توانند به فینال برسند."


|

نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


اتحادیه ورزشی نویسان انگلیس انتخاب کرد؛ فن پرسی، بازیکن سال جزیره

 

اتحادیه ورزشی نویسان انگلیس، رابین فن پرسی، کاپیتان آرسنال، را به عنوان بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر انتخاب کرد.

این ستاره هلندی در رقابت های این فصل از آمادگی بسیار خوبی برخوردار بود و در 35 دیدار این فصل، 27 گل برای توپچی ها به ثمر رساند و کمک کرد تا آرسنال بعد از شروع ضعیف در رقابت های این فصل، به رتبه سوم جدول برسد.

این دومین جایزه فن پرسی در این فصل است. او پیش از این عنوان بهترین بازیکن فصل را از اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای لیگ برتر هم به دست آورده بود.

وین رونی، ستاره خط حمله منچستریونایتد نیز که در این فصل 26 گل برای تیمش به دست آورد، در این رای گیری دوم شد.

رتبه سوم هم در عین شگفتی به پل اسکولز رسید؛ بازیکنی که بعد از اعلام بازنشستگی در تابستان گذشته، از ژانویه بار دیگر برای شیاطین سرخ به میدان رفت و نمایش های تاثیرگذاری ارائه داد.

کلینت دمپسی، ملی پوش آمریکایی فولام، هم که در این فصل بهترین روزهای دوران حرفه ای اش را سپری کرده و در رقابت های این فصل جزیره 16 گل به ثمر رساند، در رده چهارم قرار گرفت.


|

نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


پرشورترین پنج شنبه اردیبهشت؛قرمزها خون به پا می کنند


2 سال پيش زماني پرسپوليس براي بازي با تراكتورسازي به تبريز مي‌رفت همه به دنبال پاسخ اين سوال بودند كه برخورد طرفداران تراكتور با علي دايي چگونه خواهد بود. ما هم در جايگاه ساخته نشده و عجيب و غريب خبرنگاران جايگاه ورزشگاه يادگار امام نشسته بوديم و تماشا مي‌كرديم علي دايي از سمت چپ ورزشگاه وارد زمين چمن شد و به تشويق وحشتناك بيش از 70هزار طرفدار تراكتور پاسخ داد، تشويقي استثنايي و فوق‌العاده كه دايي در تمام عمر فوتبالش كمتر آن را تجربه كرده بود.

ين بازي كه اتفاقا مسابقه حساس و جذابي هم از كار در نيامد يك ‌ـ يك به پايان رسيد اما رابطه عاشقانه دايي و تراكتور خيلي زود شكل ديگري را تجربه كرد، زماني كه او در بازي رفت فصل بعد در تهران مقابل توهين پرسپوليسي‌ها به تبريزي‌ها سكوت كرد تا از چشم طرفداران احساساتي تراكتور بيفتد. دايي اما يك آذري زبان است و به هر حال فرزند آذربايجان محسوب مي‌شود و براي هيچ كس عجيب نبود كه در آخرين بازي مقابل تراكتور در لباس سرمربي راه آهن دوباره از طرف هواداران اين تيم تشويق شود. او يك مربي با رگ و ريشه پرسپوليسي است كه هيچ گاه علاقه‌اش به تراكتور را مخفي نكرد.

 از آن علي تا اين علي

علي دايي و علي كريمي اختلاف نظرهاي بي‌شماري داشته و دارند و شنيدن اين خبر كه اين دو كلا آبشان در يك جوي نمي‌رود چيز چندان عجيبي نيست. جالب اينكه يكي از اين موارد اختلاف به همين تراكتورسازي مربوط مي‌شود تيمي كه هوادارانش با علي كريمي كركري

عجيب و غريبي دارند. در همان فصلي كه دايي روي تخم چشمان طرفداران تراكتور قرار داشت علي كريمي در يك بازي عجيب(استيل آذين ـ تراكتور) بعد از به ثمر رساندن يك پنالتي چندان شادي كرد كه فكر مي‌كردي گل صعود به جام جهاني را به ثمر رسانده اما نكته چيز ديگري بود، جادوگر در يكي از بهترين فصل‌هاي فوتبالي‌اش داشت انتقام فعاليت‌هاي اعصاب خرد كن طرفداران تراكتور را مي‌گرفت. آنها با به دست گرفتن 1000توماني و نمايش آن رو به دوربين‌ها پسوند پولكي را به كريمي بسته بودند و البته اين چيزي نيست كه به بازيكني مثل  كريمي برنخورد. هرچه باشد او هميشه يك نارنجك با ضامن كشيده در پر شالش دارد!

حالا كريمي  و دنيزلي

مصطفي دنيزلي زماني كه تيمش ششمين گلش را وارد دروازه  الشباب مي‌كرد هرگز تصور نمي‌كرد كه در ادامه فروردين رويايي با چنين مشكلاتي مواجه شود. اما حالا او بايد چالش بزرگي را از سر بگذراند.

نتايج بد پرسپوليس در ليگ به مرور تبديل به مساله اصلي اين مربي شده است. دنيزلي حالا دريافت پرسپوليس مثل پاس  نيست كه بتواند در آن يك جام را قرباني جام ديگر كند و حالا با وجود نتايج خوب در ليگ قهرمانان به نظر همه حرمت موي سپيد آقا مصطفي را نگه مي‌دارند والا هر كس ديگري جاي او بود قسمتي از شلوارش دور گردنش شال گردن شده بود!

پرسپوليس بعد از شكست سنگين مقابل سايپا به ديدار تراكتورسازي خواهد رفت و اين در حالي است كه

آنها در بدترين شرايط از لحاظ بازيكن به سر مي‌برند. دنيزلي احتمالا با تركيب معمارزاده، محمد، نورمحمد، نصرتي، شكوري، شيري، بادامكي، رضايي، فشنگچي، محمد نوري و ايمون زايد به زمين خواهد رفت و شايد محمدحسين كنعاني هم اولين بازي خود با پرسپوليس را تجربه خواهد كرد.

او اما حالا درگیری ذهنی مهمتری هم دارد ؛ علی کریمی. بازیکنی که امروز از فهرست 18 تایی کنار گذاشته شد و به تبریز نرفت تا طاق نصرت احتمالی گروههای تنش زدا در تبریز ازمیان برداشته شود و البته فردا کسی دم نگیرد:کریمی ...!

 تراختورچي‌لر

اما شايد مهمتر از بحران‌هاي پرسپوليس چيزي است كه در تبريز تبديل به حس مشترك هواداران پرشور تراكتورسازي شده است. تبريزي‌ها 3 سال بعد از صعود به ليگ برتر در جمع 3 تيم ليگ برتر قرار گرفته‌اند و با هيجاني مهارناپذير حتي به قهرماني فكر مي‌كنند گرچه سپاهان با تداوم كم نظيرش فعلا نزديك‌ترين تيم به قهرماني است. تراكتور در بازي فردا با تمام بازيكنانش و بدون مصدوم و محروم مقابل پرسپوليس صف آرايي خواهد كرد آنها كه در بازي رفت در يك مسابقه جذاب به برد رسيدند به دنبال تكرار اين نتيجه هستند و با توجه به شرايط تيمي و ريتم چند هفته گذشته تراكتورسازي اين مساله چيز عجيبي هم نيست.

 امير قلعه‌نويي در مسابقه فردا تيمش را با تركيب فروزان، اميرحسين صادقي، مرتضي اسدي، ميلاد فخرالديني احسان حاج‌صفي، سياوش اكبرپور، رودريگو توزي، فلاويو، حدادي‌فر، فرزاد حاتمي 11 بازيكن تراكتورسازي در زمين از حمايت بيش از 80هزار تماشاچي بهره خواهند برد. تماشاگراني كه  نظير آنها در هيچ نقطه‌اي ازايران وجود ندارند و شور و هيجان و تعصب آنها امير قلعه‌نويي را در

جدايي با از تراكتور دودل كرده است.

 اگر سايت هواداري را در اين چند روز مرور كنيد متوجه خواهيد شد كه پرسپوليس با چه فضايي روبه رو خواهد شد. گذشتن از اين حال و هوا و مقاومت مقابل اين شور قرمزرنگ يك پارچه مهمترين ماموريت دنيزلي در يكي از پرتماشاگرترين پنجشنبه‌هاي زندگي است او اگر موفق به توقف تراكتورسازي شود اين تيم را از قهرماني نااميد خواهد كرد. گرچه تراكتور آسيايي شده و  ماموريت امسالتقریبا  به اتمام رسیده  است.

اين بازي حساس پنجشنبه ساعت
16:30 برگزار مي‌شود.


|

نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


سومدیک:مدیران فوتبال ایران در کار فنی دخالت می کنند

 

 به گزارش گل به نقل از ایرنا وی خاطرنشان كرد: این اواخر از لحاظ ورزشی،اختیارات كمی در تیم داشتم و تنها قادر به ایجاد تغییرات جزیی در پرسپولیس بودم. این مربی آلمانی كه قبل از حضور در پرسپولیس در فوتبال تركیه و در تیم 'گنجلربیرلیگی' آنكارا به عنوان مربی فعالیت داشته،در رابطه با مدت حضورش در تیم پرطرفدار تهرانی،گفت: فوتبال در ایران سنت بزرگی است، علاقمندان بسیار زیادی دارد و مردم این كشور به معنای واقعی عاشق فوتبال هستند.
سومدیك كه دروازه بانی تیم فوتبال المپیك آلمان در دهه 80 را در كارنامه ورزشی خود دارد، خاطرنشان كرد: در مدت حضور در ایران می بایست خود را با بسیاری از مسائل فرهنگی در این كشور تطبیق داده و به آن عادت می كردم كه این كار به راحتی انجام شد. 'د.پ.ا' با اشاره به اینكه این مربی آلمانی قبل از بدست گرفتن سكان هدایت تیم از سوی مصطفی دنیزلی، وظیفه سرمربیگری در تیم را بعد از اخراج حمید استیلی برعهده داشته، نوشت: با آمدن دنیزلی به پرسپولیس چشم انداز كاری سومدیك، دستخوش تغییر شد و با اینكه مدیرعامل باشگاه بدنبال این بود كه وی را بعنوان مشاور شخصی در كنار خود داشته باشد،این مربی آلمانی تصمیم گرفت به كشورش بازگردد. سومدیك با بیان اینكه دو طرف در نهایت برای جدایی به توافق رسیدند،به دیگر هموطن فعال خود در فوتبال ایران،'میشائیل هنكه' كه به عنوان مربی در كنار تیم فوتبال استقلال به عنوان رقیب سنتی پرسپولیس،فعالیت می كند اشاره كرد و گفت،در مدت حضور در ایران با هنكه همكاری و تبادل نظر خوبی داشتیم.
این مربی آلمانی در بخش دیگری از این گفت و گو در رابطه با دورانی كه در فوتبال ایران سپری كرده، گفت: من هرگز آنجا ترسی نداشتم اما مشكلات زیادی برای كار حرفه ای وجود داشت. سومدیك، اظهار داشت: باشگاه ها در ایران فاقد ساختار معقول هستند، مدیران باشگاه در مسائل فنی تیم دخالت می كنند.
این مربی آلمانی همچنین تاكید كرد: اگر بازیكنان ایرانی در باشگاه ها با انضباط تر تمرین كنند و از نظر فنی و تاكتیكی بهتر تعلیم داده شوند،می توانند نقش خوبی در فوتبال آسیا ایفا كنند اما با این شرایط مدیریتی در باشگاهها،رسیدن به این جایگاه سخت است.
 سومدیك در ادامه از وحید هاشمیان كه سالها در فوتبال آلمان حضور داشته به عنوان كسی كه در ترجمه به او كمك می كرده نام برده است. این مربی باسابقه فوتبال، در مورد آینده كاری خود،پیدا كردن یك باشگاه جدید را كاری مشكل خواند و گفت: بویژه برای مربیانی كه برای مدتی در خارج از آلمان كار می كنند، آغاز فعالیت دوباره در داخل كشور بسیار مشكل است.سومدیك با ابراز رضایت از كارهای قبلی خود،گفت: حاضر است به عنوان مربی حتی در لیگ های دسته دوم و سوم كشورش فعالیت كند و البته كار در خارج از آلمان را نیز منتفی نمی داند.
 رالف سومدیك سالها به عنوان دروازه بان برای تیم بوخوم بازی كرده و بعنوان مربی زمینه صعود این تیم از دسته دوم به دسته یك فوتبال آلمان را فراهم كرد. وی همچنین به عنوان كمك مربی در تیم های فوتبال هامبورگ و دورتموند و مربی در تیم ملی فوتبال غنا فعالیت داشته است. سومدیك 53 ساله در آلمان با لقب 'گربه' معروف است.


|

نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


گواردیولا: چند روز دیگر در مورد آینده ام تصمیم گیری می کنم

 

پپ گواردیولا، سرمربی بارسا، اعلام کرد در چند روز پیش رو در مورد آینده اش در این باشگاه تصمیم گیری خواهد کرد.

قرارداد این مربی 41 ساله با باشگاه کاتالانی در انتهای فصل جاری به پایان می رسد و او تاکنون از اظهارنظر در مورد آینده اش در نوکمپ خودداری کرده بود.

او پس از تساوی 2-2 شب گذشته تیمش مقابل چلسی و حذف از رقابت های چمپیونزلیگ، در گفتگو با خبرنگاران گفت:" در چند روز آینده در مورد ماندن یا رفتنم تصمیم گیری می کنم.

با دستیارم (تیتو ویلانووا) و رئیس باشگاه (ساندرو روسل) صحبت خواهم کرد و سپس بهترین تصمیم را خواهم گرفت.

در مورد همه چیز صحبت خواهیم کرد، در مورد شرایط باشگاه  سپس سپس تصمیم گیری خواهم کرد زیرا به نظر می رسد زمانش فرا رسیده است."

 
گواردیولا که در سال 2008 هدایت بارسا را برعهده گرفته، تاکنون 13 جام مختلف از جمه سه قهرمانی در لالیگا و دو قهرمانی در چمپیونزلیگ برای آبی و اناری ها به دست آورده است.


|

نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


اودینزه 1-3 اینتر: چشمک نرآتزوری به چمپیونزلیگ

تیم میزبان بازی را بهتر آغاز کرد و تنها 6 دقیقه از بازی سپری شده بود که به گل برتری رسید. همکاری بازیکنان اودینزه، در نهایت با پاس آرمرو به دانیلو رسید و این مدافع پیش تاخته با یک ضربه محکم، دروازه حریف را باز کرد.

کواندو آساموا می توانست چند دقیقه بعد برتری میزبان را دوبرابر کند اما ضربه والی او روی پاس آنتونیو فلورو فلورس از بالای دروازه به بیرو ن رفت.

همین اتفاق به بازیکنان اینتر فرصت داد تا در دقیقه 10 نتیجه را به تساوی بکشانند. ضربه از راه دور اسنایدر، در حالی که به نظر می رسید خیلی راحت در اختیار سمیر هاندانوویچ قرار خواهد گرفت از بین دستان این دروازه بان به گل تساوی بازی تبدیل شد.

بعد از اینکه بازی برای دقایقی در میانه زمین در جریان بود، اسنایدر در دقیقه 28 گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند. دیه گو میلیتو با سرسختی توپ را از چنگ مدافعان حریف عبور داد و در نهایت توپ را به اسنایدر رساند و این ستاره هلندی هم با ضربه ای دقیق برای باز دوم هاتدانوویچ را مغلوب کرد.

بعد از این گل، بازیکنان اودینزه که برتری شان را از دست رفته می دیدند، جلو کشیدند و فلورو فلورس صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه او از بالای دروازه ژولیو سزار به بیرون رفت.

در حالی که بازیکنان میزبان به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند، این اینتر بود که به گل سوم رسید. پاس خوب فردی گوارین برای آلوارز و ضربه دقیق این بازیکن،حساب کار را 3-1 کرد.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم بازیکنان اودینزه برای جبران نتیجه تلاش زیادی کردند و در بیشتر دقایق این نیمه حریف را در حالت تدفعی نگه داشتند اما در نهایت نتوانستند حتی اختلاف را کم کنند و اینتر به یک پیروزی با ارزش دست پیدا کرد.

با این پیروزی اینتر 52 امتیازی شد و به سه امتیازی لاتزیو که در رده سوم قرار دارد، رسید.


|

نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


خبر جنجالی: الاهلی قطر،مقصد آتی رائول گونسالس

رائول گونسالس ستاره اسپانیایی باشگاه شالکه اعلام کرد که در پایان رقابتهای این فصل بوندس لیگا شالکه را ترک خواهد کردو طبق گفته های خود او آینده ورزشی او در اروپا نخواهد بود.

آنچه رائول هنوز به آن اشاره نکرده، نام کشور مقصد است که طبق گزارش منتشره در روزنامه مراکا، مقصد آتی او کشور قطر می باشد

روبرتو گومس روز 12 آوریل سال 2012 در گزارشی در مارکا به این نکته اشاره کرده بود که رائول از ماه ژانویه سال گذشته با سران الاهلی قطر به توافق رسیده تا 4 سال بعدی فوتبالش را در این کشور دنبال کند.

این درحالی است که او در ماه های اخیر پیشنهادات متعددی را دریافت کرده و طبق اعلام خینس کارواخال، مدیربرنامه های رائول، یکی از این پیشنهادات از سوی تیم سیاتل ساوندرز آمریکا بوده

اما گویا رائول روانه قطر خواهد شد. او در تابستان سال 2010 به شالکه پیوست و با آمدن مورینیو به رئال، از تیم رویاهایش جدا شد و به شالکه رفت. به ثمر رساندن 19 گل در 54 بازی، در فصل اول و 20 گل در 44 بازی رکوردی است که ثابت می کند که این ستاره 34 ساله هنوز حرفهای زیادی برای گفتن در دنیای فوتبال دارد.


|

نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


کاروان رئال وارد بارسلونا شد

کاروان باشگاه رئال مادرید حدود ساعت 12 ظهر به وقت اسپانیا وارد بارسلونا شد.
کهکشانی ها طبق برنامه ریزی انجام شده به بارسلونا سفر کردند. هواپیمای حامل آنها ساعت 11 صبح شنبه فرودگاه باراخاس مادرید را به مقصد بارسلوناترک کرد و یک ساعت بعد در فرودگاه ال پرات بارسلونا فرود آمد.
حدود 300 نفر از هواداران رئال در فرودگاه ال پرات انتظار مورینیو و شاگردانش را می کشیدند و در میان فریادهای آنهابیش از همه فریاد «کریستیانو،کریستیانو »شنیده می شد.
کاروان کهکشانی ها فرودگاه را به مقصد هتل خوان کارلوس 1 ترک کرد تا بعد از ساعاتی استراحت روانه نوکمپ شوند.
در مقابل درب هتل هم تعدادی از هواداران رئال باستاره هایشان دیدار کردند. این کاروان را 4بازیکن همراهی نمی کنند:لاسانا دیارا، آلتین تاپ، کاروالیو و نوری شاهین


|

نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


کرانچار: سرنوشت قهرماني دست ماست

زلاتکو کرانچار که تيمش در فاصله چهار هفته‌ تا پايان مسابقات ليگ برتر با 59 امتياز صدرنشين جدول اين رقابت‌ها است، درباره بازي فردا (يکشنبه) تيمش مقابل فولاد در اهواز که مي‌تواند سخت‌ترين نبرد اين تيم تا پايان ليگ باشد، اظهار کرد: طبيعتا اين بازي هم مانند ساير بازي‌هاي که در ليگ داشته‌ايم مشکل و حساس خواهد بود، اما اهميت آن از اين جهت بيشتر است که فولاد در هفته‌هاي گذشته دو شکست پياپي را داشت و اکنون به دنبال برگشت به روال عادي خودش است. بنابراين ما بازي فوق‌العاده‌ سختي را در اهواز با آن‌ها خواهيم داشت. فولاد يکي از تيم‌هاي خوب ليگ است که هم بازيکنان توانمندي دارد و هم از ساختار تيمي مناسبي برخوردار است.

وي افزود: اما سپاهان در مسير کاري خودش حرکت طبيعي خواهد داشت و از اين بازي هم به دنبال کسب هر سه امتياز است . ما در چهار مسابقه آينده به هيچ عنوان اجازه لغزش نداريم. به همين خاطر در هر مسابقه بهترين بازيکنان را به زمين مي فرستم.

کرانچار در پاسخ به اين سوال که بازي با فولاد را سخت‌ترين مسابقه سپاهان از ميان چهار بازي آينده مي‌دانيد، گفت: همان طور که گفتم همه بازي‌هاي در ليگ برتر سخت است، به طور مثال در بازي‌هاي آينده ما يک داربي خانگي مقابل ذوب آهن داريم. به شايعاتي مبني بر اين که ممکن است ذوب آهن تيم همشهري سپاهان مقابل ما کوتاه بيايد يا نيايد، توجهي نداريم و به اين چيزها فکر نمي‌کنيم. همچنين با شاهين بوشهر هم بازي داريم که اين تيم هم براي ماندن در ليگ برتر تلاش مي‌کند و کيفيت بالايي هم دارد.

سرمربي سپاهان درباره وضعيت جسماني و روحي بازيکنانش پيش از بازي با فولاد خاطر نشان کرد: در تيم ما فعلا سزار به دليل سه اخطاره بودن محروم است، اما ساير بازيکنان در تيم حضور داشته و آمادگي جسماني بالايي هم دارند. همه ما با هم متحد شديم تا در چهار بازي آينده و تا آخرين روز بازي‌هاي ليگ با تمام وجود تلاش کنيم تا پيروز باشيم. اين اتحاد باعث شده تا کيفيت فوتبال سپاهان افزايش يابد.

کرانچار در پاسخ به اين سوال که آيا شما هم از سازمان ليگ برتر خواسته‌ايد تا بازي‌هاي باقي مانده‌تان همزمان با مسابقات ديگر مدعيان قهرماني ليگ برتر يعني استقلال و تراکتورسازي باشد، تصريح کرد: ما وارد اين مقوله‌ها نمي شويم. ما به دنبال اين هستيم که از نظر فني کارمان را به درستي انجام دهيم. ما بايد در بازي‌هاي آينده به گونه‌اي عمل کنيم و امتياز بگيريم که با اقتدار قهرمان شويم. قهرماني سپاهان اکنون دست خودمان و نتايج بازي‌هاي‌مان است. بنابراين بهتر است توجهي به اين مسايل نداشته باشيم. طبيعي است که معيارهاي بين‌المللي را براي مقررات بازي‌ها رعايت مي‌‌کنيم. هنوز هم معتقدم استقلال و تراکتورسازي از مدعيان قهرماني هستند. معمولا در تمام دنيا دو مسابقه پاياني ليگ همزمان است، اما اگر اينجا تعداد اين بازي‌ها به چهار مسابقه هم برسد ما مشکلي با آن نداريم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا از شرايط بازي در هواي اهواز به خاطر وجود گرد و غبار و ريزگردها اطلاعي داريد؟ گفت: تا جايي که مي‌دانيم اوضاع هوا در آنجا کمي بهتر شده است. براي قهرمان شدن گاهي اوقات بازيکنان بايد از روي استخوان‌هاي خودشان بگذرند و تلاش فوق‌العاده‌ داشته باشند. همه انسان‌هايي که در دنيا زندگي مي‌کنند، چه کساني که در اهواز هستند و چه کساني که در نيويورک همه شرايط فيزيولوژيکي نسبتا مشابهي دارند. وضعيت هواي اهواز براي هر دو تيم يکسان است و ما تلاش مي‌‌کنيم اگر مشکلي بود، از آن عبور کنيم.

کرانچار در پاسخ به اين سوال که آيا براي بستن تيم فصل آينده مذاکره‌اي با مسئولان باشگاه انجام داده ايد و ليستي از بازيکنان مدنظرتان تهيه کرده‌ايد؟ گفت: بهتر است در مقطع فعلي در اين باره صحبت نکنيم. مسايلي است که ما پيش خودمان نگه داشته‌ايم و در آينده مي‌توانيم بيشتر درباره اين موضوع صحبت کنيم.

وي در واکنش به اين که شکست سپاهان برابر تيم لخويا قطر را يک اتفاق براي اين تيم مي‌دانيد و آيا هدف فعلي‌تان در ليگ قهرمانان آسيا صعود به عنوان تيم اول گروه است گفت: نمي توانم بگويم شکستمان برابر لخويا فقط يک اتفاق بود. اگر سزار در موقعيت فوق‌العاده‌اي که به دست آورد توپ را گل کرده بود، اکنون ما برنده بازي بوديم. لخويا يکي از بهترين تيم‌هاي آسيا است که امکانات سخت‌افزاري خوبي هم داشت. در تيم آن‌ها فقط دو بازيکن قطري حضور داشتند و از تمام دنيا در اين تيم بازيکنان خوبي حضور دارند. مربي آن‌ها هم تاکيد داشت که سپاهان از تيم‌هاي بهترين آسيا است.

وي افزود: در فوتبال اين مسايل طبيعي است و چون فاصله‌ تيم‌ها نزديک مي‌شود، بايد از کوچک‌ترين فرصت‌ها استفاده و ضربه را وارد کرد. اگر اين کار را انجام ندهيم حريف ممکن است از موقعيتش بهتر استفاده کند. در حال حاضر مساله مهم براي ما صعود از گروه است و خيلي براي ما فرقي نمي‌کند که به عنوان تيم اول راهي مرحله بعد شويم يا تيم به عنوان دوم؛ هر چند اگر سر گروه باشيم در بازي پلي‌آف ميزبان خواهيم بود، اما ما روي تجربه بالاي بازيکنان سپاهان که شخصيت بزرگي دارند، حساب ويژه‌اي باز ‌کرده‌ايم.


|

نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


اخبار کميته انضباطي

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، رای کمیته انضباطی در خصوص تاخیر در ورود تیم های مس سرچشمه و استقلال مورخ 20/1/91 صادر شد. طبق گزارشات داور و نماینده ناظر دیدار فوق،هر یک از تیم های استقلال و مس سرچشمه به ترتیب چهار و دو دقیقه تاخیر داشته اند و بر همین اساس استقلال تهران به ازای هر دقیقه تاخیر، یک میلیون و دویست هزار تومان و مس سرچشمه به پرداخت مبلغ 600 هزار تومان محکوم شد.

* جریمه 5 میلیون تومانی شاهین

طبق گزارشات داور و نماینده ناظر دیدار تیم های شاهین بوشهر و نفت تهران در تاریخ 19 فروردین 91 از سری رقابت های هفته 29 لیگ برتر، تماشاگران منتسب به شاهین بوشهر تخلفاتی را انجام دادند. به همین دلیل باشگاه شاهین بوشهر مبلغ 50 میلیون ریال جریمه شد.

* استقلال طلب کوشکی را پرداخت می کند

بر اساس رای نهایی کمیته انضباطی باشگاه استقلال به پرداخت مبلغ یکصد و سی و پنج میلیون و هشتصد و نوزده هزار تومان به بیژن کوشکی محکوم شده است و با توجه به پذیرش باشگاه و قطعیت رای، مبلغ اعلام شده از محل درآمدهای باشگاه در سازمان لیگ برتر کسر می شود و به بازیکن پرداخت خواهد شد.

* احضار علی افضل به کمیته انضباطی

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند بر اساس شکایت مدیرعامل باشگاه فولادماهان اصفهان به کمیته انضباطی احضار شده است. علی افضل سرمربی تیم گیتی پسند باید روز 17 اردیبهشت در محل کمیته انضباطی حاضر شود. این شکایت به خاطر درج چندین مصاحبه افضل علیه باشگاه فولادماهان به کمیته انضباطی ارسال شده است.

* شکایت متوسل زاده از راه آهن

جلسه رسیدگی به طلب امین متوسل زاده که از باشگاه راه آهن شکایت کرده است دهم اردیبهشت برگزار در کمیته انضباطی خواهد شد. عدم حضور طرفین مانع رسیدگی نیست و خود متوسل زاده و یا مدیرعامل یا نماینده باشگاه راه آهن در جلسه می بایست حضور داشته باشند.

* شکایت سنجری از مس سرچشمه

احمد سنجری سرمربی فصل پیشین مس سرچشمه به خاطر اینکه هنوز پاداش صعود به لیگ برتر را از باشگاه مس سرچشمه نگرفته است از این باشگاه شکایت کرده است. به همین دلیل 12 اردیبهشت ماه وی به همراه مدارکش و مدیرعامل با نماینده باشگاه باید در جلسه رسیدگی حضور داشته باشند. عدم حضور طرفین مانع رسیدگی نیست.

* نیسانی 8 میلیون از شهرداری می گیرد

بر اساس شکایت محسن نیسانی، بازیکن سابق باشگاه شهرداری تبریز در فصل گذشته، ارائه مدارک و جلسات رسیدگی مبنی بر طلب این بازیکن از باشگاه، اظهارات مدیران و نمایندگان باشگاه و همچنین دیگر موارد لازم، باشگاه شهرداری تبریز به پرداخت مبلغ 8 میلیون تومان به محسن نیسانی محکوم می شود.

* جریمه دو بازیکن صنعت نفت آبادان

بر اساس گزارش ناظر داوری و ناظر بازی تیم های صبای قم و صنعت نفت آبادان در تاریخ 19 فروردین 91، پس از پایان بازی و سوت داور، دو بازیکن این تیم به نام های مصطفی صبری نسبت به داور بازی مرتکب تخلفاتی شد. همچنین عباس مرداسی دیگر بازیکن این تیم هنگام ورود به رختکن با ضربه پا درب رختکن را شکست و به ورزشگاه یادگار امام قم خساراتی وارد کرد که بر همین اساس، صبری به دو جلسه محرومیت از همراهی صنعت نفت آبادان و پرداخت یک میلیون تومان جریمه نقدی و همچنین عباس مرداسی به توبیخ کتبی و پرداخت یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین به خاطر تخلفات تماشاگران دو تیم در بازی، هر دو باشگاه به پرداخت جریمه 30 میلیون ریالی محکوم می شوند.

* جریمه مربی فولاد سپاهان اصفهان

بر اساس گزارش ناظر داوری و ناظر بازی تیم های ملوان انزلی و سپاهان در تاریخ 19 فروردین در انزلی، تونچی مردو مربی سپاهان در دقیقه 84 به دلیل اعتراض به داور اخراج شد اما پس از اخراج هم تخلفاتی انجام داد که به توبیخ کتبی و پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می شود.


|

نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


 پپ گواردیولا بر این باور است که اگر بارسا سه امتیاز این دیدار را از آن خود نکند لالیگا قهرمان جدیدی خواهد داشت.
 
 سرمربی بارسلونا در این خصوص اظهار داشت: اولویت ما پیروزی در این دیدار است. ما بخت بسیار اندکی برای قهرمانی در رقابت‌های این فصل داریم. باید سعی کنیم از این فرصت استفاده کنیم. اگر نتوانیم در این دیدار برنده شویم لیگ امسال قهرمانی جدید خواهد داشت. در این صورت خودمان را برای قهرمانی در رقابت‌های فصل آینده آماده می‌کنیم. از آن زمان که تیم ما با صدرنشین رقابت‌ها فاصله زیادی داشت مدت زمان زیادی نمی‌گذرد.
 
 گواردیولا در ادامه گفت: اکنون تیم ما در وضعیت فوق العاده‌ای است البته کمی دچار مشکل شده بودیم. اکنون این شانس را داریم که همچنان به حضور خود در رقابت‌ها تداوم بخشیم.
 
 بارسلونا شنبه شب در چارچوب هفته سی و چهارم رقابت‌های لالیگا در ورزشگاه "نیوکمپ" میزبان رئال مادرید خواهد بود.
 


|

نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


ونگر: اگر سوم بشویم هم خوشحال خواهیم شد؛ باید ناامیدی از باخت را به انرژی تبدیل کنیم

آرسن ونگر، مربی فرانسوی آرسنال در صحبتهایی اعلام کرده که اگر تیمش بتواند رقابتهای این فصل لیگ برتر را در رده سوم به پایان ببرد خوشحال خواهد شد.هرچند که این، هدف تیمش درابتدای فصل نبوده است

توپچی ها فصل پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته وبعد از شروعی ضعیف تدریجا به روزهای خوبش بازگشت

این روزها نیوکاسل، تاتنهام و چلسی همراه با توپچی ها برای کسب سهمیه حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا می جنگند. ونگر روز جمعه به خبرنگاران گفت:« ما بیش از اینها می خواهیم ولی درحال حاضر در شرایطی هستیم که اگر فصل را در رده سوم به پایان ببریم خوشحال خواهیم شد. چون تیمهای حاضر تیمهای بزرگی هستند و اگر بتوانیم به این جایگاه دست بیابیم خوشحال خواهیم شد.

ونگر ادامه داد:« ما همیشه بیشتر از اینها می خواهیم ولی باید دانست که رقابت در انگلیس کار سختی است. چلسی درحال حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بابارسا مبارزه می کند ولی آنها در حال حاضر در رده ششم جدول لیگ برتر هستند. ما می خواهیم در بازی بعدی مان به پیروزی برسیم و بتوانیم سهمیه حضور در رقابتهای فصل بعد لیگ قهرمانان  اروپا را به دست بیاوریم.ما در دو ماه اخیر عملکرد خوبی داشتیم ومی خواهیم از شرایط کنونی مان نهایت بهره را ببریم.»
آرسنال در 9 بازی از 11 بازی اخیرش به پیروزی رسیده، هرچند که آنها در آخرین بازی خانگی شان مقابل ویگان متحمل شکست شدند.

ونگر ادامه داد:« ما احساس می کنیم که در طول فصل پیشرفت زیادی داشته ایم و مهم است که فصل را به شیوه قدرتمندانه ای به پایان ببریم. این به ما اعتماد به نفس زیادی برای آغاز قدرتمندانه فصل بعد می دهد.ما در هفت بازی اخیرمان، 4 شکست خوردیم. بعد از این روند، تلاش برای قهرمانی کار خیلی سختی بود.»

چلسی، حریف این هفته آرسنال، سه شنبه درنوکمپ در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسا قرار خواهد گرفت. ونگر دراین باره گفت:« ما می خواهیم روی عملکرد خودمان تمرکز کنیم. نباید مقابل چلسی تمرکزمان را از دست بدهیم. آنها همیشه در سطح خوبی هستند.پس باید برای این بازی در اوج باشیم.»

ونگر درادامه درمورد شکست تیمش مقابل ویگان گفت:« مثل همیشه این شکست یک ناامیدی بزرگ برای ما بود ولی الان باید روی بازی بعدی مان تمرکز کنیم.باید با شکست ها به نحوی کنار بیائیم که روی اعتماد به نفس ما تاثیر منفی نگذارد.باید مطمئن شویم که ناامیدی برای بازی بعدی،مبدل به انرژی شود.»

این روزها آرسنال با مصدومان متعددی روبروست. میکل آرتتا، جک ویلشر و یوسی بنایون همگی مصدوم هستند و ونگر دراین باره گفت:« شرایط ما ایده آل نیست ولی نمی توانیم گلایه ای داشته باشیم و باید با این شرایط کنار بیائیم. همیشه باید انتظار این را داشت که در ماه آوریل همه بازیکنان در اختیار نباشند. به همین خاطر است که ماباید برروی بازی تیممان تمرکز کنیم و راجع به غایبان فکر نکنیم.»


|

نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


گزارش روز: دوئل رو در روی مسی و رونالدو؛ یک ال کلاسیکوی دونفره

امشب ورزشگاه نوکمپ میزبان مصاف حساس و تماشایی دو تیم بارسلونا و رئال مادریداست. اما آنچه به حساسیت این دیدار می افزاید، دوئل کریستیانو رونالدو و لیونل مسی است

درحالی که سرنوشت این دیدار تاثیر زیادی درتعیین قهرمان این فصل لالیگا دارد، مصاف کریس و مسی هم دراین بازی از حساسیت بیشتری درمقایسه با قبل برخوردار است.

هردوی این بازیکنان تا به اینجای رقابتها 41 گل به ثمر رسانده اند ودوئل شانه به شانه ای در جدول برترین گلزنان لالیگا( پی چی چی) دارند.طبق پیش بینی های انجام شده حدود400میلیون نفر درسرتاسردنیا این بازی را به صورت زنده نگاه می کنند.

کریس و مسی درطول رقابتهای این فصل به دنبال رکورد شکنی هستند.کریس درطول این فصل و در49 بازی ای که درتمام تورنمنتها برای تیمش برگزار کرده،به 53 گل رسیده که به طور میانگین درهر81 دقیقه یک باربرای رئال گل زده

از سوی دیگر مسی در53 دیدارش دراین فصل با پیراهن بارسا(با درنظر داشتن بازی سوپرکاپ اروپاو جام جهانی باشگاه ها)، 63 زده که میانگین یک گل درهر72 دقیقه رابه همراه دارد.

آمار وارقام حکایت از آن دارد که وابستگی بارساییها به مسی بیشتر از وابستگی کهکشانی ها به رونالدو است؛به ویژه در رقابتهای لالیگا.

بدون گلهای مسی، بارسا تا به اینجا 19 امتیاز کمتر کسب کرده بود و رئال بدون رونالدو، 13 امتیاز کمتر داشت. اگر هردوی این بازیکنان را ازترکیب تیمهایشان حذف می کردیم، رئال الان با10 امتیاز برتری درصدر جدول لالیگا قرار داشت.

رئال در61.1% از بازیهایی که رونالدو در آن گلزنی نکرده، به پیروزی رسیده.اما در 40% از بازیهایی که مسی درآن گلزنی نکرده، بارسا توانسته به پیروزی برسد.

وابستگی بارسایی ها به مسی تنها به گلهای او نیست؛ چرا که مسی در طول این فصل 25 پاس گل داده. رونالدو در طول این فصل 14 پاس گل داده است.

مسی الان تنها 4 گل دیگر تا رکورد 67 گل گرد مولر در طول یک فصل که در فصل 3-1972 رقم خورده بودف، فاصله دارد.

 ستاره 24 ساله بارسا به دنبال آن است تا با پیشی گرفتن از حریف27 ساله پرتغالی اش، عنوان پی چی چی (برترین گلزن لالیگا) را مال خود کند. او سال گذشته هم با پیشی گرفتن از کریستیانو رونالدو ، توانست توپ طلای فیفا را مال خود کند.


|

نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » تام موزیک » وبلاگ هواداران استقلال » جنجالی » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه ترین اخبار فوتبال جهان و آدرس footballjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آبان 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب